آیا مشکلات خواب خطر بروز کرونای طولانی‌مدت را افزایش می‌دهد؟

خواب، روش طبیعی بدن برای مقابله با بیماری و بهبود آن است. متخصصان معتقدند که خواب کافی به بدن کمک می‌کند با اثرات طولانی‌مدت بیماری کووید-۱۹ مقابله کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انسان روزانه به حداقل هشت ساعت خواب نیاز دارد. خواب نه تنها به آرام شدن بدن کمک می‌کند، بلکه عملکردهای بدن مانند متابولیسم و توانایی‌های شناختی را نیز تنظیم می‌کند. هر بار که بدن دچار نوعی تغییر می‌شود، چرخه خواب تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد، الگوی خواب حتی با کوچک‌ترین اختلال در اکوسیستم بدن دچار تغییر می‌شود. بیماری کووید -۱۹ نیز بر الگوی خواب تأثیر گذاشته است، به طوری که افراد مبتلا نمی‌توانند در طول بیماری و حتی پس از آن، خواب آرامی داشته باشند.

بزرگسالان به چند ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند؟

همان‌طورکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است، افراد بالای ۶۰ سال نباید کمتر از هفت ساعت در شبانه‌روز بخوابند. بزرگسالان بین ۱۸ تا ۶۰ سال نیز باید در هر شبانه‌روز هفت تا هشت ساعت بخوابند. متخصصان اعلام کرده‌اند که کودکان و نوجوانان باید بیش از هشت ساعت در شبانه‌روز بخوابند.

ارتباط بین کووید -۱۹ و الگوی خواب چیست؟

بیماری کووید -۱۹ در مرحله اول دستگاه تنفسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما با گذر زمان عوارض جدی برای سلامتی ایجاد می‌کند. ویروس کرونا الگوی خواب افراد را مختل کرده است، برخی بیماران از بی‌خوابی ناشی از بیماری کووید -۱۹ رنج می‌برند. عادات خواب تحت تأثیر عوامل گوناگون مانند محیط، آب‌وهوا، غذا، سلامت روده و موارد دیگر است. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد ویروس‌هایی که باعث بروز بیماری‌های مشابه سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود، مدت زمان خواب و کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آیا مشکلات خواب خطر بروز کرونای طولانی‌مدت را افزایش می‌دهد؟

خواب روش طبیعی بدن برای مقابله با بیماری و بهبود آن است، متخصصان معتقدند که خواب کافی به بدن کمک می‌کند با اثرات طولانی مدت بیماری کووید -۱۹ مقابله کند. نداشتن خواب کافی ممکن است بر سلامت جسمی و روانی افراد تأثیر بگذارد و عملکرد شناختی فرد را مختل کند.

علائم کرونای طولانی‌مدت چیست؟

تب، لرز، آبریزش یا گرفتگی بینی، احتقان قفسه سینه، سرفه، گلودرد، عطسه، درد عضلانی، سردرد، خستگی، تنگی نفس، دل درد، استفراغ، ریزش مو، خشکی پوست، اسهال، از دست دادن حس بویایی و چشایی و بثورات پوستی جز علائم رایج کرونای طولانی‌مدت است. کرونای طولانی‌مدت زمانی رخ می‌دهد که علائم بیماری هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از شروع بیماری باقی بماند.

چگونه می‌توان به بهبود چرخه خواب کمک کرد؟

لازم است به منظور بهبود چرخه خواب، از سبک زندگی سالم پیروی کنید، زمان خواب خود را مشخص کنید، شام سبک مصرف کنید، یک ساعت قبل از خواب به میزان کافی مایعات بنوشید، تلفن همراه و دیگر گجت‌ها را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید، قبل از خواب کتاب بخوانید و در طول روز از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

کد خبر 590622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.