فیتیله، جمعه برای «پاکبانان» تعطیله

یک کارگردان تئاتر گفت: «فیتیله جمعه تعطیله» یک تئاتر خیابانی با هدف آموزش شهروندان برای اطلاع و نحوه بیرون گذاشتن زباله‌ها توسط شهروندان است که در چهارراه‌های اصلی شهر اصفهان اجرا شد.

علی‌رضا شمس امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایش محیطی «فیتیله جمعه تعطیله» به کارگردانی خودم و به سفارش اداره توسعه شهروندی شهرداری اصفهان از بیست‌وهشتم تیرماه لغایت یکم مردادماه در میادین و چهارراه‌های اصلی شهر اصفهان اجرا شد.

وی در رابطه با مضمون این نمایش، افزود: آموزش به شهروندان در مورد نحوه و چگونگی بیرون گذاشتن زباله‌ها در روزهای زوج و فرد و تعطیلی جمعه‌ها توسط واحد خدمات شهری شهرداری اصفهان به منظور رفاه حال پاکبانان در روز جمعه و در کنار خانواده‌هایشان در این اجراها دنبال شد.

این فعال هنر نمایش در اصفهان ادامه داد: سبک نمایش به شکل مانور نمایشی، آموزشی است و دلیل انتخاب این اسم به دلیل محتوای نمایش مبنی بر اینکه جمعه‌ها تعطیل بوده است و زباله جمع نمی‌شود تا کارکنان پسماند و خدمات‌رسان شهرداری در کنار خانواده خود باشند و مردم روزهای جمعه به هیچ عنوان زباله بیرون از خانه نگذارند. در واقع شعار اصلی این نمایش نیز همین است.

شمس تصریح کرد: برای تدارک یک تئاتر خیابانی ایده‌آل نخست متن و طرح خوب، دوم عوامل با اخلاق، خلاق و متعهد و در مرحله بعد مکان مناسب برای تمرین لازم است که مورد اول و سوم یکی از معضلات بزرگ کلان‌شهر اصفهان محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، عوامل فیتیله جمعه تعطیله عبارتند از؛ بازیگران نمایش: مجید بیژنی، محمد ترک و بنیامین کاظمی، طرح و ایده: سیدپویا امامی و دستیار کارگردان: آنیتا شمسی.

کد خبر 590474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.