بازگشایی موزه شهر همزمان با جشنواره تئاتر خیابانی

شهردار سردرود گفت: دومین تئاتر خیابانی این شهر، بیست‌وهشتم اردیبشهت‌ماه همزمان با بازگشایی مجدد موزه شهری در پارک مره‌خونی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسین پناه» در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سردرود از بازگشایی مجدد موزه شهری در پارک مره‌خونی همزمان با دومین تئاتر خیابانی این شهر خبر داد و اظهار کرد: این نخستین بار است که در استان آذربایجان‌شرقی، شهرداری یک شهر به صورت مستقل اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی می‌کند. در کنار جشنواره خیابانی تئاتر، برنامه‌هایی همچون معرفی شخصیت‌های هنری و اصیل سردرودی، هنر و توانمندی‌های زنان و محصولات باغی با محوریت گوجه‌سبز برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته فرهنگی سردرود برای نخستین بار با هدف معرفی ظرفیت‌های این کهن‌شهر و افزایش نشاط مردمی برگزار می‌شود و در چهار روز نخست این جشنواره، شاهد هنرنمایی هنرمندان استان خواهیم بود. اختتامیه هفته فرهنگی نیز همزمان با سوم خردادماه و روز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود به برنامه‌های شعر و ادب آئینی و دفاع مقدس اختصاص پیدا می‌کند.

شهردار سردرود خاطرنشان کرد: با انتخاب هیئت داوران ۱۲ اثر از شهرهای سردرود، تبریز، مرند، بناب، اهر و ورزقان به مرحله نهایی جشنواره تئاتر سردرود راه پیدا کرد. آثار اجرا شده توسط اساتید مطرح تئاتر استان ازجمله، آتش تقی‌پور، سیاوش چراغی‌پور و یعقوب صدیق‌جمالی داوری می‌شود.

پناه تاکید کرد: به دلیل نبود امکانات اولیه برگزاری تئاتر از جمله پلاتو و صحنه نمایش در سردرود، برگزاری نمایش خیابانی به عنوان تنها راه زنده نگه داشتن تئاتر این شهر در نظر گرفته شده است و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر تاریخی سردرود در حوزه صنایع و محصولات مختلف همچون فرش و تابلو فرش، صنایع‌دستی، قنات‌ها و محصولات باغی به‌خصوص آلوچه شناخته شده است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات ویژه زنان شهر انجام شده است و به امید خدا نتایج بهتری خواهیم داشت.

هفته فرهنگی سردرود؛ گامی مؤثر در جذب سرمایه‌گذار

«سیدقاسم ناظمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار، خاطرنشان کرد: برگزاری هفته فرهنگی سردرود در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار به این شهر بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری نخستین هفته فرهنگی سردرود و دومین جشنواره تئاتر خیابانی این شهر اقدامی ستودنی است، اظهار کرد: خوشحالیم که محدودیت‌ها و کمبودهای زیرساختی همانند سالن‌های تئاتر، مانع فعالیت هنرمندان و مدیران این شهر نیست و با برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی در کنار نخستین هفته فرهنگی سردرود، به فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ این منطقه اقدام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برگزاری برنامه هفته فرهنگی سردرود و جشنواره تئاتر خیابانی، گام مؤثری در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است؛ امیدواریم با همت مدیران شهرداری، برگزاری این جشنواره‌ها در سال‌های آینده نیز تداوم پیدا کند.

به گزارش ایمنا، شهر سردرود از شهرهای استان آذربایجان‌شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده و به عنوان پایتخت تابلو فرش جهان شناخته می‌شود. این شهر جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر دارد و و یازدهمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

با توجه به قرار گرفتن شهرک صنعتی شهید رجایی، پالایشگاه، پتروشیمی، تراکتورسازی و ماشین‌سازی در مجاورت این شهر، صنایع و کارگاه‌های کوچک و بزرگ فراوانی در سردرود مشغول به کار هستند.

کد خبر 574970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.