شیوع گسترده آفات درختی/عملیات سم‌پاشی آغاز شد

شهردار سردرود از اجرای عملیات سم‌پاشی درختان سطح شهر به منظور دفع آفات نباتی، مبارزه با بیماری‌های گیاهی و جلوگیری از تکثیر شته‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین پناه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی درختان فضای سبز پارک‌ها و معابر اصلی شهر با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ‌های مختلف سازمان فضای سبز شهرداری در تمام مناطق سطح شهر در حال انجام است.

وی افزود: سم‌پاشی درختان در فصل بهار به منظور دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری‌های گیاهی، جلوگیری از تکثیر شته‌ها و حفاظت از درختان هر ساله به صورت گسترده در دو تا سه نوبت انجام می‌شود.

شهردار سردرود با بیان اینکه امسال نه تنها سردرود بلکه در سطح شهرستان نیز شاهد شیوع گسترده انواع آفت درختان هستیم، خاطرنشان کرد: درختان شهر سردرود نیز از این نوع آفت در امان نبوده‌اند؛ بنابراین سم‌پاشی درختان سطح شهر با توجه به شیوع و پیشروی آفات ازجمله ملخ از اهمیت زیادی برخوردار است.

پناه تصریح کرد: شته‌ها، پسیل زیتون و برگ‌خوارها از آفات مهم این فصل هستند؛ این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاه با اختلال در امر فتوسنتز، موجب خسارت به فضای سبز شهری و خشکیدگی درختان و ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.

وی با بیان اینکه تمام درختان سطح شهر سم‌پاشی می‌شود، گفت: از صبوری و همراهی شهروندان، اصناف و کسبه شهر که در عملیات سم‌پاشی درختان سطح شهر به نکات ایمنی توجه کردند، تشکر می‌کنم.

شهردار سردرود افزود: سموم استفاده شده در این طرح کمترین آسیب زیست‌محیطی و بیشترین تأثیرگذاری را در از میان بردن آفات دارد.

کد خبر 581490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.