اعزام ۱۲ تیم ارزیاب به شهرهای باسمنج و سردرود تبریز

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی از اعزام ۱۲ تیم ارزیاب به شهرهای باسمنج و سردرود شهرستان تبریز به دنبال وقوع زلزله ۴.۴ ریشتری ساعت هشت صبح امروز خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمید حسین‌پور اظهار کرد: به دنبال وقوع زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری صبح امروز در هشت کیلومتری تبریز بلافاصله چهار تیم ارزیاب اولیه، دو تیم از جمعیت هلال‌احمر شهرستان تبریز و دو تیم از معاونت امداد و نجات استان جهت ارزیابی خسارت‌های احتمالی به شهرهای باسمنج، سردرود و روستاهای اطراف اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت جغرافیایی اعلام شده در کانون زلزله در ادامه نیز هشت تیم ارزیاب از معاونت امداد و نجات به شهر باسمنج اعزام و تیم خانه هلال سردرود نیز فعال شد.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی تصریح کرد: برابر ارزیابی اولیه و صحبت با شهردار و بخشدار باسمنج در شهر باسمنج گزارشی مبنی بر خسارت دریافت نشده است.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب در حال اعزام به ۱۹ روستای تابعه شهر باسمنج هستند که گزارش تکمیلی در ادامه اطلاع‌رسانی می‌شود.

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۴ ریشتر لحظاتی قبل تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی را لرزاند. این زمین‌لرزه ساعت هشت صبح امروز یک‌شنبه در عمق ۱۵ کیلومتری روی داد.

کانون این زمین‌لرزه شهر باسمنج در ۱۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز بود. وقوع این زمین‌لرزه موجب شد که مردم تبریز با نگرانی از خانه‌های خود بیرون بیایند.

منبع: ایلنا

کد خبر 550650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.