شهرداری نقش اساسی در مدیریت بحران تبریز دارد

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در صورت بروز هرگونه بحران، شهرداری تبریز بعد از هلال احمر نقش اصلی و تأثیرگذار در مدیریت محران و امدادرسانی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید منجم در جلسه امروز شورای شهر تبریز، با بیان اینکه هلال احمر جمعیت مردمی است که با حضور مردم معنی پیدا می‌کند، اظهار کرد: هلال احمر بدون بودجه خاص و محدودیت‌ها موفق به ارائه خدمات با ایمان و عشق و علاقه شده است.

وی افزود: هر فرد که در پایگاه‌ها جهت امدادرسانی حضور دارد، پنج سال دوره می‌بیند تا به درجه سه امدادگری می‌رسد.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به امکانات و برنامه‌های هلال احمر استان، خاطرنشان کرد: دو سگ زنده‌یاب خریداری و به مجموعه هلال احمر اضافه خواهد شد، انبارهای موجود را نیز شارژ کرده‌ایم.

منجم تصریح کرد: در حوزه درمان یک دندانپزشکی به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و یک داروخانه وجود دارد که اخیراً از اولین روز هفته هلال احمر به صورت شبانه روزی فعال شده است و جزو یکی از چهار داروخانه سانتر استان است. ویزیت بیماران نیز به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث شیمی درمانی نیز با توجه به نیاز استان موافقت‌نامه ایجاد بخش شیمی درمانی را گرفته‌ایم تا همراه با خدمات دارویی این بخش خدمات درمانی را نیز ارائه کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر در شهر تبریز بحرانی رخ بدهد، بعد از هلال احمر، شهرداری در مدیریت بحران نقش اصلی خواهد داشت، شهرداری فعالیت و تلاش‌های خوبی انجام داده است اما جا دارد اقدامات تخصصی بهتری انجام شود.

منجم تاکید کرد: در بحث اسکان‌های اضطراری در سالن‌های ورزشی می‌توانیم با شهرداری همکاری بیشتری داشته باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: باید آموزش‌های همگانی را مورد توجه قرار دهیم، در هر صحنه تصادف اولین حضور از سوی رانندگان تاکسی و ماشین‌های سنگین است که با آموزش و در اختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز می‌توان جان بسیاری از افراد را نجات داد و ما در این زمینه آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

کد خبر 575253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.