نمایش خیابانی «۵۷۶ روز» در اصفهان

حوزه هنر استان اصفهان به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر، نمایش خیابانی «۵۷۶ روز» را به نویسندگی و کارگردانی جمال نوروزباقری اجرا برده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش خیابانی «۵۷۶ روز» با محوریت نقش زنان، روزهای ابتدایی مقاومت در برابر هجوم نیروهای رژیم بعث به خرمشهر و سرانجام آزادسازی این شهر را روایت می‌کند.

«۵۷۶ روز» داستان راحله است که بعد از شهادت همسر خود قصد دارد در خرمشهر بماند و از شهر دفاع کند، اما حمیرا دختر او اصرار دارد که به اهواز برگردند. در ادامه نمایش شاهد روایت‌های این مادر و دختر از روزهای ابتدایی حمله ارتش عراق به خرمشهر تا آزادسازی این شهر بعد از ۵۷۶ روز خواهیم بود.

از بازیگران این نمایش می‌توان به اعظم باقری و نرجس قنبریان اشاره کرد. همین‌طور گروه نوازندگان را محمد حجازی، پدرام رنگزن نوازنده دمام و حسین جان‌قربان نوازنده سنج از هیئت زینبیون اصفهان به سرپرستی سیدمیثم موسوی زاهد تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا، این نمایش اجرای خود را از روز دوشنبه _دوم خردادماه ۱۴۰۱_ آغاز کرده است و تا روز چهارشنبه _چهارم خردادماه_ جاری ادامه دارد. علاقه‌مندان برای تماشای این اثر خیابانی می‌توانند به خیابان استانداری، خیابان سعدی، حوزه هنری اصفهان مراجعه کنند. زمان اجرای این نمایش روز سه‌شنبه ساعت ۱۷ و چهارشنبه ساعت ۱۹ خواهد بود.

کد خبر 577240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.