احداث تئاتر شهر در حاشیه چهارباغ

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان گفت: سال آینده تئاتر شهر در حاشیه چهارباغ احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _یکشنبه، بیست‌ودوم اسفندماه_ در نشست هم‌اندیشی با اهالی تئاتر، اظهار کرد: در حال کسب تجربه هستیم و ممکن است در این مسیر خطاهایی نیز رخ دهد، اما به ادامه راه و آینده امیدوار هستیم، همچنین لازم است بدانیم مسیر تئاتر اصفهان رو به رشد است و در این راستا وظیفه مدیریت شهری کمک به هنر و فعالان این عرصه است.

وی با تاکید بر اینکه با گذشت پنج ماه از مسئولیت من به عنوان معاون شهردار درخواست‌های مکرر از سوی اهالی هنر برای گفت‌وگو مطرح شده بود، افزود: ادعایی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان وجود ندارد که بهترین اتفاق‌ها و بی‌نقص‌ترین عملکرد را در پنج ماه گذشته داشته‌ایم، اما منابع ما محدود است و ناگزیر از انتخاب و تخصیص هستیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه سالن تئاتر، ارائه مجوز و ایجاد تشکل از وظایف شهرداری خارج است، ادامه داد: تئاتر اصفهان از انسجام نداشتن فعالان آن رنج می‌برد، اگر تمام شما با این اجماع برسید که چه افرادی عضو شورا شوند، هر کسی را که بخواهید را در شورا قرار خواهم داد، اما مساله این است که با نظرات متفاوتی روبه‌رو هستیم و قطعاً نمی‌توان در این شرایط تمام افراد را راضی نگهداشت.

وی با بیان اینکه اهالی هنر باید برای انتخاب اعضای شورا به اتفاق نظر برسند و نتیجه را به شهرداری اعلام کنند، افزود: با توسعه سالن‌های تئاتر شهر، زمینه تخصصی شدن این سالن‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

شاهمرادی ادامه داد: جشنواره "خندستان" به صورت ثابت در تقویم برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان ثبت خواهد شد، اما نهادهای دیگر در برگزاری این جشنواره همراهی لازم را نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه هر جشنواره کارکرد خود را دارد و در صورت ضعیف یا قوی بودن، نمی‌توانیم آن را قضاوت کنیم، پیرامون تبلیغات برای تالار هنر، تاکید کرد: بودجه لازم را برای این کار اختصاص می‌دهیم، البته سالیان سال این کار انجام شده است، اما اینکه انتظار رود تمام افراد تالار هنر را بشناسند، کاری غیر ممکن است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان با بیان اینکه به دو شیوه هنر تئاتر را حمایت خواهیم کرد، گفت: یکی از موارد شیوه سفارشی و خرید آثار متناسب با سیاست‌های سازمان است و دیگری حمایت از بعضی از اجراها خواهد بود که بین این دو باید تفکیک قائل شویم.

حرف اهالی تئاتر چه بود؟

رادمهر کشانی، فعال حوزه تئاتر اظهار کرد: سال‌ها بود نشست هم‌اندیشی با اهالی تئاتر برگزار نشده بود، لذا برگزاری این جلسه را به فال نیک می‌گیریم؛ اینکه رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان از بدو ورود و آغاز فعالیت به تماشای تئاتر آمدند، رضایت بخش است.

وی با انتقاد از شیوه دعوت به جلسه هم‌اندیشی با اهالی تئاتر گفت: دفتر تخصصی تئاتر افراد متخصص این عرصه را کنار گذاشته است و به جذب افراد تازه کار روی آورده است.

جلال مشتاقیان، دیگر فعال حوزه تئاتر گفت: اصفهان شهری است که پتانسیل برگزاری جشنواره نمایش‌های خیابانی و محیطی را دارد.

مجید کیمیایی پور، از فعالان تئاتر اظهار کرد: برای تئاتر کودک هیچ سالنی در شهر اصفهان وجود ندارد، همچنین در این شهر به شورای تخصصی تئاتر کودک نیاز داریم.

معین الدین عشاقی دیگر فعال حوزه تئاتر با بیان اینکه باید پاسخ داده شود چرا یک سال و نیم تالار هنر تعطیل بود و به ما هنرمندان تئاتر قدر و ارزش گذاشته نمی‌شود، تاکید کرد: جلسات گفتگو باید منظم‌تر برگزار شود و فعالان در انتخاب اعضای شورا نقش داشته باشند.

مهدی جاودانی، دیگر فعال حوزه تئاتر گفت: امکانات و ظرفیت‌های خوبی در شهر مهیا است که با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و مدیریت خوب می‌توان اقدامات خوبی در این راستا انجام داد، زیرا تا وقتی معیشت هنرمندان تأمین نشده باشد، نمی‌توان سخن از فرهنگ‌سازی زد.

حمید مؤمن‌زاده، دیگر فعال عرصه تئاتر گفت: نمایشنامه‌های آئینی همچون تعزیه با پیشینه‌ای که در اصفهان دارد، جایگاهی ندارد و شهر نیازمند داشتن جشنواره‌ای در این موضوع است.

قدسی دیگر فعال عرصه تئاتر با بیان اینکه در شورا به جوانان اعتماد کنید، زیرا نیروی انقلابی و جهادی در میان جوانان کم نداریم، تصریح کرد: حاشیه تالار هنر باید از آسیب‌های اجتماعی همچون خرید و فروش مواد مخدر پاک شود و با دستور شما از بازبینی مجدد آثاری که از تالار هنر می‌آید، در سازمان‌ها جلوگیری شود.

کد خبر 561559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.