چه مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد زنانی که از غذاهای گیاهی سالم مانند غلات کامل، میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات و کربوهیدرات سالم استفاده می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان سینه بعد از سرطان پوست دومین سرطان رایج در میان زنان است، به طوری که سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که سرطان سینه به عنوان رایج‌ترین سرطان تشخیص داده شده و از سرطان ریه پیشی گرفته است. علاوه بر سابقه ژنتیکی یا خانوادگی، سن، چاقی و دیگر عوامل خطر غیرقابل اصلاح، سبک زندگی نیز نقش مهمی در افزایش یا کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه دارد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بعضی از غذاها می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان سینه را تا حدود ۲۰ درصد افزایش دهد.

چه مواد غذایی خطر ابتلاء به سرطان سینه را کاهش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنانی که از رژیم غذایی ناسالم استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به سرطان سینه قرار دارند. محققان پس از انجام این مطالعه که بیش از ۶۵۰۰۰ زن را طی دو دهه مورد ارزیابی قرار داده‌اند، دریافتند زنانی که از غذاهای گیاهی سالم مانند غلات کامل، میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات و کربوهیدرات سالم مصرف می‌کنند، ۱۴ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به سرطان سینه قرار دارند. در حالی که خطر ابتلاء به سرطان سینه در میان افرادی که از غذاهای ناسالم استفاده می‌کردند، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

چه مواد غذایی خطر بروز سرطان سینه را افزایش می‌دهد؟

نتایج پژوهش‌های انجام شده حاکی از این است که مصرف بعضی از کربوهیدرات‌های رایج می‌تواند خطر بروز سرطان سینه را افزایش دهد. این مواد غذایی شامل سیب‌زمینی و همچنین نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر و آب‌میوه می‌شود. البته کربوهیدرات‌ها نقش مهمی در بدن انسان دارند، به طوری که یکی از منابع اصلی انرژی هستند، به حفظ ماهیچه‌ها کمک می‌کند، سلامت گوارش را تقویت می‌کند و به بهبود سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

چرا بعضی از انواع کربوهیدرات برای بدن مضر است؟

کربوهیدرات به سه نوع اصلی قند، نشاسته و فیبر تقسیم‌بندی می‌شود. قندها را معمولاً کربوهیدرات‌های ساده می‌نامند که در غذاهای ناسالم مانند آب‌نبات‌ها، دسرها، غذاهای فرآوری شده و نوشابه یافت می‌شود. نشاسته نوعی کربوهیدرات پیچیده است که از تعداد زیادی قند ساده تشکیل شده است. بدن انسان برای شکستن قندها و ایجاد انرژی به نشاسته نیاز دارد. در نهایت، فیبر نیز یک کربوهیدرات پیچیده است که بدن نمی‌توان آن را تجزیه کند، بنابراین مصرف غذاهای فیبردار باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. توصیه شده است که کربوهیدرات‌های ساده که در غذاهای ناسالم یافت می‌شود از رژیم غذایی حذف شوند، زیرا خطر ابتلاء به بیماری‌های مختلف را افزایش می‌دهند. در حالی که غذاهایی با کربوهیدرات‌های پیچیده دارای مواد مغذی مهم مانند فیبر و ویتامین‌های گروه B هستند.

دیگر عوامل خطر سرطان سینه چیست؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که بعضی از عوامل خطر ابتلاء به سرطان سینه را افزایش می‌دهند، این عوامل شامل افزایش سن، چاقی، سابقه خانوادگی سرطان سینه، سابقه قرار گرفتن در معرض اشعه، سابقه باروری و استعمال دخانیات می‌شود. در حالی که شیردهی، فعالیت بدنی منظم، کنترل وزن و اجتناب از قرار گرفتن در معرض دود خطر ابتلاء به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

علائم سرطان سینه چیست؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که رایج‌ترین علائم سرطان سینه شامل ضخیم شدن سینه، تغییر در اندازه، شکل یا ظاهر سینه، فرورفتگی، قرمزی یا دیگر تغییرات در پوست سینه و ترشح غیرطبیعی از نوک سینه می‌شود.

کد خبر 590333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.