«مهمونای فضایی» به‌دنبال فرهنگ درست مصرف انرژی است

کارگردان نمایش مهمونای فضایی گفت: تولید آثار قوی و احترام به سلیقه تماشاگر، فراهم شدن بستر تبلیغاتی مناسب و درخور آثار نمایشی، همبستگی فعالان حوزه تئاتر و حمایت بیش از پیش آنها از یکدیگر از جمله راهکارهای بهبود وضع کنونی تئاتر اصفهان است.

سعید اله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش مهمونای فضایی، قصه چند موجود فضایی است که برای تحقیق در مورد موضوعی که ذهنشان را مشغول کرده به سیاره زمین سفر کرده‌اند و پس از سفر به زمین با چالش‌های عجیبی روبه‌رو می‌شوند که ناچار به مقابله و حل آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: سبک نمایش، فانتزی، موزیکال و در ژانر کودک و نوجوان است؛ همچنین در طراحی صحنه این نمایش فضاسازی‌ها توسط بک‌گراندهای مرتبط با موضوع و نورپردازی خاص، ذهنیت مخاطب را برای درک بهتر موقعیت و مکان و زمان نمایش آماده می‌کند.

این کارگردان کودک‌کار با اشاره به اینکه، موضوع نمایش، «کمبود آب و فرهنگ درست مصرف انرژی» است، گفت: به دلیل محتوای قصه و اتفاقاتی که به واسطه سفر چند موجود فضایی به کره زمین می‌افتد، نام مهمونای فضایی برای نمایش انتخاب شده است.

به گفته وی، دلیل گرایش من برای ساخت این نمایش، به دلیل مطالعاتی بود که در چند سال اخیر در حوزه کیهان شناسی و فضا داشتم و همچنین معضل کمبود آب که در این سال‌ها گریبان‌گیر جامعه شده، تصمیم به نوشتن این نمایش‌نامه گرفتم که ایده‌پردازی تا اجرای این نمایش حدوداً دو سال طول کشید.

اله‌یاری در پاسخ به این سوال که اینگونه نمایش‌ها چه نقاط مثبت و منفی دارند، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و اثرگذاری به‌جا و درست روی ذهن مخاطب، به‌ویژه جامعه هدف این اثر «کودکان و نوجوانان» از ویژگی‌های مثبت اثر و پرهزینه بودن، حساسیت زیاد روی این‌گونه آثار از جنبه‌های منفی این سبک از نمایش است. اصلی‌ترین علت برای ساخت تئاتر کودک علاقه وافر به دنیای کودکان و کار برای این قشر و دارا بودن بستر مناسب برای فرهنگ‌سازی در این حوزه، است.

وی تصریح کرد: تولید آثار قوی و احترام به سلیقه تماشاگر، فراهم شدن بستر تبلیغاتی مناسب و درخور آثار نمایشی، همبستگی فعالان حوزه تئاتر و حمایت بیش از پیش آنها از یکدیگر از جمله راهکارهای بهبود وضع کنونی تئاتر اصفهان است. از مسئولان، غیر از تقاضای همیشگی که همان حمایت صحیح و همه جانبه از این حوزه است تقاضا دارم بکوشند بستر لازم را برای رشد و اعتلای تئاتر کودک و نوجوان فراهم کنند.

به گزارش ایمنا، بازیگران: احمدهمتی، مهسا خدایی، مهدی ثابت‌پی، فرشاد هاشمی، نیایش تحویلیان، آریسا عبدی‌نیان، آوین صالحی، امینه محمودی، سحر اسلامیان و سعید اله‌یاری با همراهی ۳۵ نفر بازیگران فرم و تصویرساز، دستیار کارگردان و طراح گریم و لباس: مهسا خدایی، مدیر صحنه: سعیده مختاری، منشی صحنه: مژده زارعی، مسئول نور و تصویر: مهدی اسماعیلی، نازنین عقیلی و دستیار صحنه و تدارکات: مجتبی صادقی عوامل این نمایش گروه کودک را شامل می‌شوند.

«مهمونای فضایی» به‌دنبال فرهنگ درست مصرف انرژی است

کد خبر 589211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.