برگزاری نمایشگاه بزرگ غدیر در اراک

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک گفت: در دهه امامت و ولایت مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متنوعی در قالب اجرای مراسم مذهبی، تئاتر آیینی واقعه غدیر، ایجاد غرفه‌های خدمات‌رسانی به کودکان و ایجاد غرفه‌های قرآن در نمایشگاه بزرگ غدیر اجرا می‌شود.

علیرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به بزرگداشت واقعه بزرگ غدیر، ویژه‌برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک در حال اجرا است.

وی افزود: اولین رخداد فرهنگی که در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود، نمایشگاه بزرگ غدیر به همراه اجرای تئاتر آئینی و موکب‌های پذیرایی در محل ورزشگاه امام خمینی (ره) با مساحتی بیش از پنج هزار متر مربع است که در این راستا حدود ۱۰۰ غرفه برای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این محل مستقر خواهد شد و به شهروندان و بازدیدکنندگان خدمات ارائه خواهد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک تصریح کرد: موکب‌های مختلفی در این محل‌ها برقرار شده است تا هیئت‌های مساجد در این محل‌ها حاضر شوند و ضمن ارائه خدمات فرهنگی، سنت ویژه اطعام را انجام دهند؛ علاوه بر آن برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای برای کودکان در نظر گرفته شده است و با برگزاری مسابقات مختلف، هدایای ویژه‌ای نیز اهدا خواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه اجرای نمایش بزرگ آئینی که یکی از بزرگترین صحنه‌های تئاتری در سطح کشور محسوب می‌شود نیز از رخدادهای ویژه این نمایشگاه است، ادامه داد: برای ساخت صحنه این نمایش به صورت میدانی، بیش از ۲۰ روز زمان صرف شده است و در نظر داریم با استفاده از جلوه‌های خاص نمایشی، نورپردازی و صدابرداری ویژه، ضمن اجرای نمایش، به برگزاری مراسم نورافشانی نیز بپردازیم.

کد خبر 588341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.