تغییرات کنکور ۱۴۰۲ به کجا رسید + جدیدترین اخبار سنجش و آخرین جزئیات

تغییرات کنکور سرانجام بعد از چندین ماه کشمکش و اختلاف نظر بر سر چگونگی برگزاری تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرانجام مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی که با اما و اگرهای بسیاری مواجه بود ابلاغ شد؛ البته در روزهای اخیر اظهارات متفاوتی از سوی مسئولان درباره اجرایی شدن این مصوبه در سال ۱۴۰۲ مطرح شد.

بیشتر بخوانید: 

چهارشنبه _بیست‌ودوم تیرماه ۱۴۰۱_ اداره کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

با اصرار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرای این مصوبه در کنکور ۱۴۰۲ شنبه _بیست‌وپنجم تیرماه_ سیدابراهیم رئیسی، ماده واحده «تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیر ۱۴۰۰» که در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ مورخ ۵ بهمن ۱۴۰۰ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ چیست؟

سیدجلال موسوی مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد ستاد علم و فناوری در این رابطه اظهار کرد: اجرای این مصوبه از سال ۱۴۰۲ ضمانت اجرایی دارد، تمام بندهای این مصوبه اعم از برگزاری کنکور دو بار در سال، حذف دروس عمومی و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی برای داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

کد خبر 589196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.