تغییرات کنکور ۱۴۰۲ عدالت آموزشی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد

مدرس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی شهرداری مهاباد گفت: با توجه به نبود نظارت کافی بر همه مدارس، امکان تضییع حق دیگر دانش‌آموزان در این بخش وجود دارد و سبب می‌شود آن‌گونه که باید، عدالت رعایت نشود.

علیرضا میرصالح‌مهابادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کنکور در کشور و ایجاد شرایط خاص برای داوطلبان و خانواده‌های آنها کم اثر شدن این نوع پذیرش بر آینده داوطلبان اثرات مثبت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد + لینک مشاهده سایت sanjesh.org

وی برخی موارد مطرح شده در مصوبه تغییرات کنکور را مفید دانست و تصریح کرد: برخی از موارد عنوان شده در این مصوبه هنوز پختگی لازم را ندارد؛ در رابطه با برگزاری آزمون سال ۱۴۰۲ سازمان سنجش اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه کنکور ۱۴۰۲ هم مانند سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، منتشر کرد ولی در روزهای بعد مصوبه تغییر کنکور ۱۴۰۲ ابلاغ شد که نشان دهنده تضاد و وجود نداشتن هماهنگی بین مسئولان مربوطه و نبود پختگی در این اقدام است.

مدرس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی شهرداری مهاباد ادامه داد: نبود هماهنگی بین گفته‌های مسئولان مربوطه باعث سردرگمی داوطلبان می‌شود و کماکان نمی‌دانند کدام یک از شرایط را برای آمادگی خود مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به جایگزینی نمرات کلاس دوازدهم دانش‌آموزان در کنکور، اضافه کرد: با توجه به نبود نظارت کافی بر همه مدارس امکان تضییع حق دیگر دانش‌آموزان در این بخش وجود دارد و سبب می‌شود آن‌گونه که باید عدالت رعایت نشود.

میر صالح‌مهابادی خاطرنشان کرد: کم اثر شدن کنکور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما از نظر کلی باعث می‌شود افرادی که شایستگی قبولی در رشته‌های خاص را دارند، نتوانند در کنکور موفق شوند. یکی از موضوعات در این راستا استفاده از سهمیه‌های مختلف در پذیرش مراکز علمی است.

مدرس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی شهرداری مهاباد اظهار کرد: محدودیت مراکز آموزشی کشور به ویژه مراکز آموزشی دولتی و تکمیل صندلی‌ها توسط افرادی که با استفاده از سهمیه‌ها در راه ورود به مراکز دانشگاهی برتر موفق‌اند، سبب می‌شود افراد توانمند عملاً مورد توجه قرار نگیرند یا در رشته‌هایی که مدنظرشان بوده، پذیرش نشوند.

وی افزود: کم اثر شدن کنکور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ اکنون که این اقدام مهم و ریشه‌ای در دست اقدام است باید به صورت قوی‌تر و با کار کارشناسی عمیق‌تری صورت گیرد.

کد خبر 590302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.