بیت کوین در پشت سنگر ۲۰ هزار دلار

بازار امروز روند متعادلی را سپری کرد؛ بیت کوین به محدوده ۲۰ هزار دلار رسید، اما مجدد از قیمت آن کاسته شد و به سطح ۱۹ هزار ۸۶۷ دلار رسید. بر اساس وضعیت تکنیکالی، این رمزارز در داخل یک کانال مینور صعودی قرار گرفته که احتمال عبور از مقاومت ۲۰ هزار دلار را در طی روزهای آتی می‌تواند محقق کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز سایر رمزارزها روند متعادلی را سپری کردند، شاخص ترس و طمع در محدوده ۱۸ واحد بود و نسبت به روز گذشته که در سطح ۱۵ واحد بود بهبود پیدا کرده است اما همچنان نشان دهنده وضعیت ترس شدید است، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای نیز به ترتیب به ۸۶۵ و ۴۱ میلیارد دلار رسید، دامیننس بیت کوین نیز در محدوده ۴۳.۸۰ قرار گرفت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار تا ساعت ۱۳:۳۰

بیت‌کوین (BTC): ۱۹ هزار و ۸۶۷ دلار

تغییرات: رشد ۰.۰۳ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۸۹ دلار

تغییرات: رشد ۱.۳۰ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۲۹ دلار و ۵۱ سنت

تغییرات: رشد ۱.۰۷ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۱۶ دلار

تغییرات: افت ۰.۵۳ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۲۳ دلار

تغییرات: افت ۱.۵۲ درصدی

سولانا (SOL): ۳۴ دلار و ۱۴ سنت

تغییرات: رشد ۰.۳۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۰۲ دلار

تغییرات: افت ۲.۳۶ درصدی

پولکادات (DOT): ۶ دلار و ۳۸ سنت

تغییرات: افت ۱.۸۲ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۵۴ دلار

تغییرات: افت ۰.۶۲ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۸ دلار و ۲۰ سنت

تغییرات: رشد ۳.۵۲ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در پشت سنگر ۲۰ هزار دلار

حمایت: ۱۸ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی.

مقاومت: ۲۰ و ۲۳ هزار دلار و سقف کانال مینور صعودی.

پیش بینی: همانطور که ملاحظه می‌شود بیت کوین نسبت به کانال صعودی خود واکنش مثبت نشان داد اما پس از رشد اندکی به سطح مقاومتی ۲۰ هزار دلار نزدیک شد که باعث فشار فروش بر روی این رمزارز شد، پیش بینی می‌شود در روزهای آینده بتواند از سطح ۲۰ هزار دلار عبور کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بیت کوین در پشت سنگر ۲۰ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

بیت کوین در پشت سنگر ۲۰ هزار دلار

ارزش بازار حوزه دیفای

بیت کوین در پشت سنگر ۲۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع

بیت کوین در پشت سنگر ۲۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

فضای ارز دیجیتال فاضلابی پر از افراد با نیت‌های بد است

چارلی مانگر، نایب‌رئیس شرکت برکشایر هاتاوی و دست راست وارن بافت، دوباره خشم خود را نسبت به ارزهای دیجیتال نشان داده است. مانگر در آخرین انتقاد خود فضای ارزهای دیجیتال را به «فاضلاب» تشبیه کرده و گفته این فضا پر از افرادی است که نیت‌های بدی دارند و دارایی‌های بی‌ارزش را خریدوفروش می‌کنند. مانگر هجوم مردم به سمت ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر را نوعی «حماقت جمعی» توصیف کرده و گفته است ارزهای دیجیتال در واقع «سرمایه‌گذاری روی هیچ» هستند که افراد برای بودن در این حوزه باید «دیوانه» باشند.

میزان فروش توکن‌های غیرمثلی در هفت روز گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت

در حالی که ارزش بازارهای ارز دیجیتال طی دو ماه گذشته شاهد افت چشمگیری بوده است، میزان فروش هفتگی توکن‌های غیرمثلی (NFT) نیز در این مدت زمان به همین ترتیب کاهش یافته است. با این حال، آمارهای هفتگی نشان می‌دهد که در این هفته میزان فروش توکن‌های غیرمثلی ۱۰.۸۲ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کرده است؛ زیرا در هفت روز گذشته ۱۴۷ میلیون دلار NFT به فروش رسیده، درحالی‌که این رقم برای هفته پیش از آن ۱۳۳ میلیون دلار بوده است.

البته افزایش بیش از ۵۴۵ درصدی فروش مجموعه کریپتوپانک (Cryptopunk) در طول ۷ روز گذشته عامل اصلی این رشد هفتگی بوده است و به‌طور مشخص، می‌توان یک فروش خاص را در رشد هفتگی فروش NFTها مؤثر دانست. گفتنی است که در روز ۱۲ جولای (۲۱ تیر) شاهد فروش NFT کریپتوپانک شماره ۴,۴۶۴ به قیمت ۲,۵۰۰ اتر معادل ۲.۶ میلیون دلار بودیم که به افزایش فروش هفتگی کلی توکن‌های غیرمثلی کمک کرد.

تیم فلوکی اینو با راه‌اندازی کارزاری آنلاین به‌دنبال فهرست شدن این میم کوین در پلتفرم رابین‌هود است

تیم توسعه‌دهنده فلوکی اینو (Floki Inu) در حال تبلیغ یک کارزار آنلاین است که با جمع‌آوری امضا از پلتفرم رابین‌هود (Robinhood) می‌خواهد تا این میم کوین را فهرست کند. طومار اینترنتی که اخیراً در وب‌سایت Change.org راه‌اندازی شده، از رابین‌هود خواسته تا فلوکی اینو را به لیست توکن‌های عرضه‌شده در پلتفرم خود اضافه کند. گفتنی است که این کارزار تاکنون تنها حمایت ناچیزی شامل ۳۷۶ امضا به‌دست آورده است.

تیم فلوکی اینو با ایجاد این کارزار به دنبال آن است تا بتواند با طی مسیری مشابه شیبا اینو در رابین‌هود لیست شود؛ هرچند که کارزار شیبا اینو با جمع‌آوری بیش از نیم میلیون امضا بالاخره به موفقیت رسید و میم کوین محبوب بازار در رابین‌هود لیست شد.

شرکت هیوسانگ آمریکا امکان خرید بیت کوین از طریق ۱۷۵ هزار دستگاه ATM را فراهم کرد

شرکت هیوسانگ آمریکا (Hyosung America) که در زمینه ارائه دستگاه‌های خودپرداز (ATM) فعالیت می‌کند، با افزودن خدمات ارزهای دیجیتال به ۱۷۵ هزار دستگاه خودپرداز خود، امکان خرید ارزهای دیجیتال از طریق این دستگاه‌ها را فراهم کرده است. این شرکت که بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های خودپرداز در آمریکا است، با همکاری شرکت دیجیتال‌مینت (Digitalmint) این قابلیت جدید را به اکوسیستم خود افزوده است. این همکاری با دیجیتال‌مینت به مشتریان این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و لایت کوین را به‌شکل فوری از طریق دستگاه‌های ATM در سراسر ایالات‌متحده خریداری کنند.

دان ویپر، مدیر عملیات شرکت دیجیتال‌مینت درباره این همکاری اظهار داشت: «ما مشتاقانه منتظر همکاری با هیوسانگ آمریکا برای دسترسی آسان و ایمن به خدمات ارزهای دیجیتال برای ۱۷۵ هزار دستگاه خودپرداز مستقر در ایالات‌متحده و فراتر از آن هستیم.»

کمیته خزانه‌داری مجلس عوام بریتانیا تحقیق در مورد صنعت ارزهای دیجیتال را آغاز می‌کند

کمیته خزانه‌داری مجلس عوام بریتانیا از مردم این کشور خواست تا مدارکی مرتبط با خطرات و فرصت‌های ارز دیجیتال را به آنها ارائه کنند. کمیته خزانه‌داری اعلام کرد در حال بررسی این موضوع است که دولت بریتانیا، ناظر امور مالی (FCA) و بانک مرکزی انگلستان چگونه می‌توانند بدون نوآوری‌های طاقت‌فرسا، تمهیدات حمایتی برای تجارت‌ها و مصرف‌کنندگان فراهم آورند. یکی دیگر از موضوعات در حال بررسی، نحوه تأثیرگذاری ارزهای دیجیتال و فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) بر اشخاص حقیقی ، تجارت‌ها و مؤسسات مالی است.

شروع تحقیقات ایالت ورمونت در مورد شرکت سلسیوس

در روز سه‌شنبه، اداره مقررات مالی ایالت ورمونت (DFR)، به کاربران در مورد شرکت وام‌دهی سلسیوس (Celsius) که در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد هشدار داد و یادآور شد که این شرکت وام‌دهنده کریپتو، فاقد مجوز ارائه خدمات در این ایالت است. این اداره مدعی شد که سلسیوس شدیداً ورشکسته شده، و دارایی و نقدینگی برای انجام تعهدات خود در قبال مشتری‌ها در اختیار ندارد. نهاد نظارتی این ایالت، شرکت سلسیوس را به سوء‌مدیریت وجوه مشتریان، با تخصیص آنها در سرمایه‌گذاری‌های پرخطر و غیر جاری متهم کرد.

بیت کوین باید به عنوان یک اوراق بهادار قانون‌گذاری شود

چامات پالیهاپیتیا، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی کانادایی متولد سریلانکا، در یک پادکست اظهار کرده است که بیت کوین باید به عنوان یک اوراق بهادار قانون‌گذاری و تنظیم شود؛ حتی با وجود اینکه به احتمال زیاد نمی‌توان آن را یک اوراق بهادار دانست. به گفته او، حجم بزرگ بازار ارزهای دیجیتال، این قانون‌گذاری را ضروری می‌کند. همچنین، این سرمایه‌گذار معروف معتقد است که به دلیل فقدان مقررات، یک ریسک سیستمی بزرگ در مورد ارز دیجیتال برتر یعنی بیت کوین وجود دارد.

ماه ژوئن کمترین حجم معاملات NFT را به خود اختصاص داد

سرویس تحلیل داده‌های بلاک چین ننسن (Nansen) گزارشی از شاخص عملکرد توکن‌های غیرمثلی (NFT) در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ را منتشر کرده است. در این گزارش حجم معاملات توکن‌های غیرمثلی در شش پلتفرم مختلف در بازه‌های هفتگی و در طول هر ماه بررسی شده است. طبق نتایج به دست آمده، کمترین حجم معاملات این توکن‌ها در سال ۲۰۲۲، در ماه ژوئن (خرداد و اوایل تیر) ثبت شده که در حدود ۶۰۰٬۰۰۰ اتر در هفته بوده است. این گزارش عوامل کلیدی بازار نزولی توکن‌های غیرمثلی ازجمله معیارهای تراکنش‌ها، حجم معاملات مبتنی بر اتریوم و همچنین ارزش بازار را در میان سایر عوامل شناسایی و تعیین کرده است.

مردم هنوز به این موضوع پی نبرده‌اند که قیمت یک بیت کوین همان یک بیت کوین است

با اعلام آمار جدید تورم در آمریکا و رکوردشکنی آن، دور جدیدی از فروش گسترده دارایی‌های دیجیتال آغاز شد و مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی نیز با پرداختن به این مسئله، بار دیگر نگرش خود درباره ارزش واقعی بیت کوین را مطرح کرد. به گفته سیلور، با تورم آمریکا در سطح رکورد ۹.۱ درصدی و کاهش ارزش سایر ارزهای ذخیره جهانی با سرعتی بیشتر در برابر دلار آمریکا، بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که یک بیت کوین چیزی بیش از یک بیت کوین نیست.

سیلور در توییتش به رشد ارزش دلار آمریکا در برابر دلار استرالیا، پوند بریتانیا، یورو، ین ژاپن و لیر ترکیه به ترتیب بیش از ۱۰ درصد، ۱۶ درصد، ۱۷ درصد، ۲۴ درصد و ۱۰۲ درصد اشاره کرد. در واقع، سیلور در این توئیت روشن می‌کند که به‌عنوان یک متخصص واقعی ارزهای دیجیتال، نرخ ارزهای دیجیتال را با ارزهای فیات مرتبط نمی‌کند و به‌رغم فشار شدید آمارهای کلان اقتصادی بر قیمت بیت کوین، ارزش آن ثابت می‌ماند.

حدود سه میلیون عربستانی روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند

درجه بالای نفوذ و پذیرش ارزهای دیجیتال در عربستان سعودی، این کشور را به بازار مهمی برای این دارایی‌ها تبدیل کرده است که نشان‌دهنده پتانسیل گسترش ارزهای دیجیتال در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) است. نتایج نظرسنجی انجام‌شده توسط صرافی کوکوین (KuCoin) نشان می‌دهد که حدود ۳ میلیون شهروند عربستانی (۱۴ درصد از جمعیت بزرگ‌سال ۱۸ تا ۶۰ ساله) در حال حاضر سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال هستند یا در ۶ ماه گذشته ارزهای دیجیتال معامله کرده‌اند. حدود ۱۷ درصد پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی نیز گفته‌اند که نسبت به ارزهای دیجیتال کنجکاو هستند و احتمالاً در ۶ ماه آینده روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

از نکات جالب این نظرسنجی، تعداد بالای تازه‌واردان به این بازار است، به‌طوری‌که ۷۶ درصد از دارندگان ارزهای دیجیتال در عربستان کمتر از یک سال است که وارد این بخش شده‌اند و ۴۹ درصد آنها در شش ماه گذشته برای اولین بار ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند.

نقشه بازار

بیت کوین در پشت سنگر ۲۰ هزار دلار

کد خبر 588220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.