بازنمایی فرهنگ ایثار موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بازنمایی فرهنگ ایثار، روح امید را در جامعه زنده نگه می‌دارد و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدصادق هاشمی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد استان فارس اظهار کرد: ایثارگر کسی است که منافع دیگران و اجتماع را بر منافع خویش ترجیح دهد.

وی افزود: امروز هدف اصلی دشمن، هدایت اجتماع به سمت فردگرایی است، چون زمانی که افراد جامعه، منافع خویش را بر منافع دیگران ترجیح دهند و فردی عمل کنند به افرادی تنها و منزوی تبدیل می‌شوند. امروز دشمنان ما با تمام توان در جهت منزوی شدن افراد و از بین بردن روح امید میان آحاد جامعه تلاش می‌کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امروزه بازنمایی فرهنگ ایثار یکی از بهترین راهکارها در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در جهت ناامید کردن آحاد جامعه است و ما باید فرزندان و کودکانمان را آن‌گونه تربیت کنیم که منافع دیگران و جامعه را بر منافع خویش ترجیح دهند. با بازنمایی فرهنگ ایثار می‌توان روح امید را در جامعه زنده نگه داشت و با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم آن‌ها قله‌های ایثار و فداکاری هستند، گفت: آن بزرگواران از منافع خویش گذشتند تا امنیت و منافع دیگران را تأمین کنند و ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را به عنوان الگوهای ایثارگری به افراد جامعه معرفی کنیم تا بتوانیم با تهدیدات دشمن در این زمینه مقابله کنیم.

کد خبر 587904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.