معلم عنصر اصلی در سند تحول بنیادین است

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: معلم عنصر اصلی در سند تحول بنیادین است و معلمی می‌تواند نقش‌آفرین باشد که در مرتبه اول به شادابی و نشاط خود و سپس به شادابی و نشاط دانش‌آموز توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی عصر امروز _ یکشنبه نوزدهم تیرماه _ در مراسم افتتاحیه یادواره شهید ابراهیم هادی (مسابقات ورزشی سراسر کشور مرد)، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، نقش اصلی را معلم به عنوان عنصر اصلی، پیشران و حیات‌بخش جامعه بازی می‌کند. معلمی می‌تواند نقش‌آفرین باشد که در مرتبه اول به شادابی و نشاط خود و سپس به شادابی و نشاط دانش‌آموز توجه کند که مصداق آن، معلمان ورزشکار هستند؛ معلمانی که به تربیت جسم خود و سپس به تربیت جسم دانش‌آموزان می‌پردازند.

وی افزود: اگر بخواهیم در جامعه نشاط و شادابی داشته باشیم، باید مدارسی با نشاط داشته باشیم. رویداد ورزشی مسابقات فرهنگیان و مسابقات دانش‌آموزانی می‌توانند به عنوان پیشرو نشاط در جامعه فرهنگیان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: بسیار مسرور هستیم که برای نخستین بار در بیش از یک دهه مسابقات فرهنگیان با رویکرد فرهنگی و توجه به مسائل تربیتی و توجه به مفهوم ایثار و شهادت، جشنواره و مسابقات ما احیا شد و ما مزین شدیم به نام شهیدی گرانقدر، شهید ابراهیم هادی که خود معلم، ورزشکار و اخلاق‌محور، قهرمان و پهلوان بود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان ما، همان مسیر شهیدان را می‌پیمایند، گفت: اصفهان شهر شهیدان است و استان اصفهان ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید و شش هزار شهید دانش‌آموز و بیش از ۳۰۰ شهید معلم را تقدیم دفاع مقدس کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: اصفهان و استان‌های دیگر می‌توانند با توجه به مسائل فرهنگی، آموزشی و ورزشی الگوهای مناسبی برای جامعه تعلیم و تربیت شوند و همگان اذعان دارند که بالاترین نقش در هر جامعه، نقش معلمی است.

وی اضافه کرد: معلمی نقش بی‌بدیلی است که در همه عرصه‌ها می‌تواند اثربخش باشد، به خصوص در دوران کرونا این مسئله بیشتر مورد توجه قرار گرفت و بر همگان مکشوف شد که هیچ عنصری نمی‌تواند جایگزین نقش معلمی شود و چه خوب برنامه‌ریزی شد که پس از دوران کرونا، نشاط و شادابی به معلمان، دانش‌آموزان و مدارس و متعاقب آن به کل جامعه ایران اسلامی تزریق شود.

کد خبر 587231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.