مرور ابعاد شخصیتی حضرت مسلم در رادیو معارف

رادیو معارف در برنامه «بر بال سخن» به تبیین فضیلت روز عرفه از منظر اهل بیت (ع) می‌پردازد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بر بال سخن» امروز _ شنبه هجدهم تیرماه_ همزمان با روز عرفه و شهادت مظلومانه حضرت مسلم بن عقیل اقدام به پخش سخنرانی حجت‌الاسلام نظری‌منفرد می‌کند.

این برنامه که به همت گروه فرهنگ و جامعه طراحی و تولید می‌شود ضمن بیان فضیلت روز عرفه به تبیین زندگی سفیر کربلا حضرت مسلم بن عقیل می‌پردازد.

برنامه بر بال سخن به تهیه‌کنندگی سیدمحمد علی حسینیان ساعت ۱۲:۱۰ از رادیو معارف موج افام ردیف ۹۶ از رادیو معارف پخش می‌شود.

مُسْلِم بن عَقیل بن ابی‌طالب، سفیر امام حسین (ع) در کوفه در واقعه کربلا بود. مسلم در بعضی از فتوحات مسلمانان و نیز در جنگ صفین حضور داشت. وی در گزارشی به امام حسین (ع) از آمادگی کوفیان برای حضور امام در کوفه خبر داد.

با منصوب عبیدالله ابن زیاد به حکومت کوفه توسط یزید بن معاویه، کوفیان از اطراف مسلم پراکنده شدند. مسلم بن عقیل در روز عرفه (سال ۶۰ قمری) دستگیر شد و به دستور عبیدالله به شهادت رسید. علت شکست قیام مردم کوفه هنگام حضور مسلم در این شهر را، نقش سیاست‌های عبیدالله ابن زیاد در ایجاد وحشت بین مردم کوفه و نیز ساختار اجتماعی این شهر که مانع از اتحاد و همبستگی مردمان کوفه می‌شد، دانسته‌اند.

کد خبر 586951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.