سالم‌تر بودن کودکان با دوری از صفحات نمایشگر

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوری از صفحات نمایشگر به شادتر و سالم‌تر بودن کودکان کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر استفاده از صفحات نمایشگر بر سلامتی کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۶۲ هزار کودک چهار تا ۹ سال را مورد بررسی قرار دادند، آرامش روان این افراد نیز ثبت شد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که ورزش می‌کنند، کلاس موسیقی می‌روند یا بعد از مدرسه با دوستان خود معاشرت می‌کنند، شادتر و سالم‌تر از کودکانی هستند که در این ساعات با صفحات نمایشگر وقت می‌گذرانند. همچنین کودکانی که بعد از مدرسه بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند، تلویزیون تماشا می‌کنند و از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‎‌کنند، نسبت به همسالان خود که در فعالیت‌های بعد از مدرسه شرکت می‌کنند، سطح آرامش پایین‌تری دارند.

کودکانی که اغلب ورزش می‌کردند در مقایسه با بچه‌هایی که بعد از مدرسه ورزش نمی‌کردند، ۱۵ درصد بیشتر خوش‌بین بودند، ۱۴ درصد بیشتر از زندگی خود راضی بودند و ۱۰ درصد بیشتر احتمال داشت که بتوانند احساسات خود را کنترل کنند؛ بنابراین توصیه شده است که والدین زمان تماشای صفحه‌نمایش را محدود و کودکان را به انجام فعالیت‌های دیگر بعد از مدرسه تشویق کنند.

به گفته محققان، ورزش کردن باعث ایجاد فعالیت بدنی منظم می‌شود و فرصتی برای برقراری روابط اجتماعی را فراهم می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن کودکان به کاهش علائم اضطراب و افسردگی و پیشرفت تحصیلی کمک می‌کند.

کد خبر 585565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.