عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه اولین تبلت هیبریدی ویندوزی شیائومی رسما معرفی شد، هشت دستگاه اصلی به دولت هوشمند متصل نشده‌اند و تعداد مشترکین اینترنت 5G در سال ۲۰۲۲ از یک میلیارد نفر عبور می‎‌کند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

هشت دستگاه اصلی به دولت هوشمند متصل نشده‌اند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز چهارشنبه (یکم تیر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در قانون بودجه امسال همه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف شدند که پنجره واحد خدمات هوشمند خود راه اندازی کنند و ما مکلف شدیم که تا دی‌ماه پنجره ملی خدمات هوشمند را راه‌اندازی کنیم. اما زودتر آن را راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند ۲۰ دستگاه متصل شدند، اما حدود هشت دستگاه اصلی دیگر باقی مانده‌اند. خواهش من از شما این است که از مسئولان آن دستگاه‌ها مطالبه‌گری کنید تا این امر در شهریورماه محقق شود و به این سامانه بپیوندند تا مردم بدون مراجعه حضوری و کاغذ بازی بتوانند خدمات خود را از دستگاه دولتی دریافت کنند.

مایکروسافت پروژه فناوری تشخیص چهره خود را تعطیل می‌کند

مایکروسافت فناوری تشخیص چهره خود که با هوش مصنوعی کار می‌کند را حذف خواهد کرد. شرکت مایکروسافت به شدت از افزایش واکنش‌ها نسبت به فناوری تشخیص چهره آگاه است و در پاسخ به آن، می‌خواهد پروژه مهمی را تعطیل کند. این شرکت فاش کرده است که فناوری تشخیص چهره را که می‌تواند احساسات و همچنین ویژگی‌هایی مانند سن، جنسیت و مو را به دست آورد، بازنشسته خواهد کرد.

به گفته مایکروسافت، هوش مصنوعی سوالاتی در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کرد. همچنین در این فناوری هیچ توافق روشنی در مورد تعریف احساسات وجود نداشت و هیچ راهی برای ایجاد پیوند کلی بین عبارات و احساسات وجود نداشت.

تعداد مشترکین اینترنت 5G در سال ۲۰۲۲ از یک میلیارد نفر عبور می‎‌کند

شرکت اریکسون پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۲ شمار مشترکان موبایل اینترنت 5G در سطح جهانی از مرز یک میلیارد نفر عبور خواهد کرد.

شرکت اریکسون، سازنده تجهیزات مخابراتی سوئدی، روز سه‌شنبه اعلام کرد، در سال ۲۰۲۲ تعداد مشترکان تلفن همراه 5G جهانی ممکن است به بیش از یک میلیارد نفر برسد که به پذیرش چین و آمریکای شمالی کمک می‌کند.

این شرکت در گزارش دوسالانه خود اعلام کرد، اقتصاد جهانی ضعیف‌تر شده و ابهامات ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، برآورد شمار مشترکان را برای سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰۰ میلیون نفرکاهش داده است. اریکسون که با هوآوی چین و نوکیا فنلاند رقابت می‌کند، یکی از تأمین کنندگان پیشرو در تجهیزات موبایل از جمله اینترنت 5G است. در حالی که اشتراک اینترنت 5G در سه ماهه اول، ۷۰ میلیون نفر افزایش یافت و به ۶۲۰ میلیون نفر رسید، مشترکین 4G با ۷۰ میلیون افزایش به حدود ۴.۹ میلیارد نفر رسید.

هدفون پرچمدار MW75 معرفی شد

هدفون جدید Master & Dynamic MW75 در دسته هدفون‌های رده‌بالای دورگوشی قرار می‌گیرد و سیستم Adaptive Active Noise Cancellation دارد.

شرکت Master & Dynamic سال‌ها است هدفون‌هایی با طراحی پریمیوم و عملکرد بسیار خوب می‌سازد و این سبک تولید را برای جدیدترین محصول این شرکت نیز شاهد هستیم. هدفون جدید Master & Dynamic از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت‌هایی نسبتاً جزئی با مدل‌های قبل دارد و از نسخه قوی‌تر سیستم حذف فعال سروصدای محیط (ANC) پشتیبانی می‌کند.

هدفون جدید Master & Dynamic MW۷75 در دسته هدفون‌های رده‌بالای دورگوشی قرار می‌گیرد و سیستم Adaptive Active Noise Cancellation دارد. این سیستم تطبیقی براساس میزان سروصدای محیط، به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود.

Master & Dynamic می‌گوید این هدفون جدید مجهز به چهار میکروفون است که محیط اطراف شما را بررسی می‌کنند. براساس داده‌های به‌دست‌آمده از میکروفون‌ها، هدفون به‌صورت خودکار تنظیمات ANC را تغییر می‌دهد. به‌لطف این سیستم در صورت تغییر ناگهانی شدت صدای محیط، همچنان می‌توانید با تمرکز به موسیقی گوش دهید.

نسخه جهانی دستبند هوشمند شیائومی بند هفت عرضه شد

شیائومی سرانجام نسخه جهانی دستبند هوشمند شیائومی بند هفت را عرضه کرد. این شرکت ماه گذشته نسخه چینی آن را برای بازار چین معرفی کرده بود.

این دستبند با داشتن نمایشگر ۱.۶۲ اینچی، بزرگترین نمایشگر را در بین همه دستبندهای شیائومی دارد و پنل آن از نوع AMOLED با وضوح ۴۹۰ در ۱۹۲ پیکسل است. Mi Band 7 برخلاف مدل‌های قبلی از قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای قابلیت سنجش سطح اکسیژن خون است که می‌تواند در صورت کاهش اکسیژن خون‌تان به زیر ۹۰ درصد به شما هشدار دهد.

گلکسی F13 با تراشه Exynos 850 و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت معرفی شد

گلکسی F۱13 به‌عنوان جدیدترین گوشی اقتصادی سامسونگ در هند دارای صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی +FHD و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است.

سامسونگ امروز از گلکسی F13 جدید در هند پرده‌برداری کرد که در حقیقت جزو گوشی‌های اقتصادی شرکت محسوب می‌شود و ویژگی‌های خوبی دارد. برای مثال، این گوشی هوشمند دارای باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. افزون‌براین، به‌عنوان یک گوشی 4G با ویژگی‌هایی مانند تراشه اگزینوس، حسگرهای دوربین سه‌گانه در پنل پشت، عملکرد بهبود یافته و موارد دیگر راهی بازار می‌شود.

اولین تبلت هیبریدی ویندوزی شیائومی رسماً معرفی شد

تبلت شیائومی بوک اس از نمایشگر ۱۲.۴ اینچی و تراشه اسنپدراگون 8cx نسل دو بهره می‌برد. شیائومی امروز اولین تبلت هیبریدی ویندوزی خود موسوم به شیائومی Book S (بوک اس) را معرفی کرد که با اتصال صفحه کلید سازگار به لپتاپ تبدیل می‌شود و با برچسب قیمتی ۷۰۰ یورویی روانه بازار می‌شود. به علاوه، این تبلت به طور کلی بر محوریت حمل‌پذیری آسان با وزن کم توسعه داده شده است. طبق اعلام رسمی شیائومی، تبلت شیائومی بوک اس از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 8cx نسل دو بهره می‌برد که یک تراشه ۷ نانومتری متعلق به سری اسنپدراگون ۸۶۵ محسوب می‌شود.

در این راستا، کوالکام ادعا کرده است این تراشه از نظر قدرت پردازشی سریع‌تر از پردازنده اینتل Core i5 نسل ده ۱۵ واتی است. همراه با این تراشه، کانفیگ حافظه رم هشت گیگابایتی LPDDR4x و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اینستاگرام تا سال ۲۰۲۴ هیچ سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا را برای خود برنمی‌دارد

مارک زاکربرگ می‌گوید به‌زودی تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام و فیسبوک با قابلیت‌هایی جدید می‌توانند درآمدهایش را بالاتر ببرند. این دو پلتفرم تا سال ۲۰۲۴ هیچ سهمی از درآمد تولیدکنندگان را برای خود برنخواهند داشت.

تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک و اینستاگرام به‌زودی قرار است راه‌های جدیدی برای کسب درآمد ازطریق محتواهای خود داشته باشند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ) روز گذشته پست جدیدی در صفحه‌ی فیسبوک خود منتشر کرد تا جزئیات مربوط به تغییرات سیستم کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا را اعلام کند.

کد خبر 583478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.