سیگار کشیدن خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر شکستگی استخوان جزو مضرات ناشی از سیگار کشیدن مردان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین شکستگی استخوان و سیگار کشیدن مردان، ۲۷ مطالعه انجام شده در این زمینه را مورد ارزیابی قرار دادند. این مطالعات شامل داده‌های مربوط به ۳۰ هزار مورد شکستگی استخوان در طول سه دهه گذشته بوده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علاوه بر سرطان و بیماری‌های تنفسی، مردان سیگاری به طور قابل توجهی در معرض خطر بالا پوکی استخوان، شکستگی و مرگ زودرس قرار دارند.

با توجه به مطالعه انجام شده، سیگار کشیدن خطر شکستگی استخوان در میان مردان را به میزان ۳۷ درصد افزایش می‌دهد. همچنین، بین ۲۱ تا ۳۷ درصد مردان دچار شکستگی استخوان در عرض یک سال پس از شکستگی می‌میرند. محققان معتقدند که سیگار کشیدن خطر شکستگی را افزایش می‌دهد، زیرا مواد شیمیایی موجود در سیگار ترمیم بافت و ترمیم شکستگی را مختل می‌کند و توانایی بدن برای جذب ویتامین D، کلسیم و مواد مغذی که برای تراکم معدنی استخوان قوی ضروری است را کاهش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، مردان بیشتر از زنان تمایل به سیگار کشیدن دارند؛ بنابراین خطر شکستگی استخوان در میان آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. ترک سیگار به طور قابل توجهی خطر شکستگی در میان همه افراد سیگاری به ویژه در میان مردان را کاهش می‌دهد. شکستگی‌های مرتبط با پوکی استخوان یک مشکل عمده سلامت در میان افراد مسن است و معمولاً منجر به مرگ زودرس می‌شود.

کد خبر 581609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.