چه دارو و قرص هایی را می توان از داروخانه آنلاین خرید؟

ما در این مقاله قصد داریم در ابتدا به معرفی داروخانه آنلاین و مزایا خرید از آن بپردازیم و سپس محصولاتی که می‌توان از داروخانه آنلاین خریداری کرد را بیان کنیم.

در انتها هم تعدادی از داروخانه‌های آنلاین معتبر معرفی شده‌اند. با ما همراه باشید.‌

داروخانه آنلاین چیست؟

از زمان توسعه اینترنت، انقلابی در نحوه بازاریابی و فروش محصولات به مصرف کنندگان رخ داده است. داروخانه‌ها هم نیز از این مورد مستثنی نیستند و اقدام به راه اندازه فروش اینترنتی از طریق سایت انجام دادند و این سایت‌ها به داروخانه آنلاین یا داروخانه اینترنتی معروف شدند.

داروخانه آنلاین یا داروخانه اینترنتی برای افزایش آسایش و راحتی مشتریان در نحوه تهیه مکمل‌ها و قرص‌های OTC محور پایه گذاری شدند. به عبارتی محصولات و داروهایی که نیاز به نسخه ندارند را از طریق اینترنت به فروش می‌رسانند.

در چند سال اخیر فروش آنلاین داروها به سرعت رشد کرده است. این موضوع ناشی از قیمت پایین داروخانه‌های آنلاین است. با این حال در خرید از داروخانه‌های آنلاین باید توجه کرد که درجه بالایی از مسئولیت پذیری برای حفظ دارو ها به صورت بهداشتی و انجام مسئولیت اخلاقی برای مراقبت بهینه از بیماران مورد نیاز است.

نحوه عملکرد داروخانه‌های آنلاین

در دوران همه گیری بیماری کرونا متوجه شدیم که می‌توانیم تقریباً هر چیزی را آنلاین بخریم و درب منزل تحویل بگیریم. با این حال، وقتی نوبت به خرید داروها می‌رسد، باید مطمئن شوید که آنها را از یک داروخانه قانونی دریافت خواهید کرد.

نگهداری داروها در داروخانه‌های آنلاین

ارزیابی شرایط نگهداری دارو به صاحبان داروخانه‌های آنلاین کمک می‌کند تا با بررسی اینکه چه چیزی می‌تواند باعث آسیب به داروها شود و چه کارهایی برای به حداقل رساندن این آسیب‌ها باید انجام شود، خطرات را شناسایی و مدیریت کنند.

الزامات قانونی داروخانه آنلاین

از نظر قانونی، داروخانه آنلاین باید در هر منطقه‌ای که فروش خود را انجام می‌دهند، مجوز داشته باشد. مقررات دقیق بسته به کشور مورد نظر متفاوت است. علاوه بر این، محل استقرار داروخانه آنلاین باید در کشوری باشد که فروش در آن انجام می‌شود.

در کشور ما مجوزهای لازم جهت تاسیس و راه اندازی داروخانه آنلاین به این صورت است که ابتدا باید از دانشگاه مربوطه اجازه لازم را دریافت نموده و سپس اقدام به دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو شود. پس از دریافت مجوز می‌توان اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیک (این ماد) نمود.

چه دارو و قرص هایی را می توان از داروخانه آنلاین خرید؟

چه داروهایی را می‌توان از داروخانه آنلاین تهیه کرد؟

برای پاسخ به این سوال که چه داروهایی را می‌توان از داروخانه آنلاین تهیه کرد باید گفت که محصولات otc و به عبارتی بدون نسخه را می‌توان از طریق داروخانه اینترنتی ارائه داد. این داروها شامل مکمل‌های غذایی از قبیل مولتی ویتامین‌های مخصوص خانم‌ها، آقایان، کودکان و سالمندان، مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی و انواع مولتی ویتامین‌های ضد ریزش مو و جوانسازی پوست، انواع مکمل‌های بدنسازی از قبیل پروتین وی و گینر و …، محصولات آرایشی و بهداشتی از قبیل کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب کننده و … را می‌توان نام برد.

مزایا خرید از داروخانه آنلاین

بررسی‌ها و تحقیقات در زمینه اینکه چرا افراد به داروخانه آنلاین گرایش دارند، نشان داد که این گرایش به چند دلیل است.

  • داروخانه آنلاین برای افرادی که در مناطق روستایی یا دور افتاده زندگی می‌کنند یا برای کسانی که ممکن است در دسترسی به داروخانه مشکل داشته باشند، بسیار مناسب است.
  • داروخانه‌های آنلاین نیز می‌توانند راحتی در خرید مکمل‌ها را افزایش دهند و صرف نظر از موقعیت مکانی برای بسیاری از مصرف کنندگان منفعت اقتصادی داشته باشند.
  • ناشناس ماندن بیمار نیز یکی دیگر از دلایل گرایش افراد به داروخانه آنلاین است.
  • ساعت در داروخانه آنلاین معنایی ندارد به عبارتی شما در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از داروخانه آنلاین خرید کنید.
  • زمان سپری کردن در داروخانه آنلاین محدودیتی ندارد و کسی مزاحم شما نمی‌شود و با خیال راحت می‌توانید انواع مکمل‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس خرید مطمئنی داشته باشید.

مانند هر تجارت دیگری، موفقیت یک داروخانه آنلاین به رضایت بیمارانی که از خدمات آنها استفاده می‌کنند بستگی دارد. این مورد به تنهایی می‌تواند دوام تجارت داروخانه آنلاین را تضمین کند. چندین جنبه وجود دارد که برای رضایت و تجربه مثبت مشتری از داروخانه آنلاین ضروری است:

  • هزینه محصول و در دسترس بودن آن
  • کیفیت مراقبت‌های بهداشتی و نگهداری از دارو
  • خدمات ارائه شده به مشتری
  • اطلاعات کسب شده از بیمار

با این حال، داروخانه آنلاین بدون خطر نیست. تعامل دکتر داروساز و بیمار معمولاً در یک محیط آنلاین کمتر است یا به طور کلی وجود ندارد. این امر می‌تواند منجر به گمراه شدن بیماران شود.

نحوه خرید از داروخانه آنلاین به چه صورت است؟

برای خرید از داروخانه آنلاین پس از وارد شدن به سایت داروخانه مورد نظر اگر نام مکمل خود را می‌دانید در بخش جستجو سایت می‌توانید آن را وارد کرده تا به شما نمایش دهد. اگر محصول خاصی مدنظرتان نیست با توجه به دسته بندی‌های مکمل‌ها شما می‌توانید وارد آن دسته بندی شده و به بررسی محصولات آن شاخه بپردازید و محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

پس از انتخاب محصول و اضافه کردن آن به سبد خرید به مرحله ثبت آدرس و مشخصات رفته و آن را تکمیل می‌کنید سپس نحوه ارسال را خودتان تعیین می‌کنید که به چه صورت و در چه زمانی باشد. پس از این مرحله شما باید اقدام به پرداخت سفارشتان کنید. در این مرحله برخی از داروخانه‌های آنلاین معتبر علاوه بر پرداخت آنلاین امکان پرداخت در محل را برای مشتریان خود فراهم نموده‌اند تا آنها بتوانند اقدام به خرید کنند.

چه دارو و قرص هایی را می توان از داروخانه آنلاین خرید؟

چه داروخانه‌های آنلاینی مورد اعتماد هستند؟

همانطور که در بخش‌های قبلی بیان شد برای اینکه بتوان به یک داروخانه آنلاین اعتماد کرد و اقدام به خرید کنیم حتماً باید مجوزهای لازم را داشته باشد. در ایران مجوزهای لازم برای تاسیس داروخانه آنلاین دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو و مجوز از دانشگاهی که داروخانه مربوطه زیر نظر آن دانشگاه است را باید دریافت نمایند. پس از آن باید برای فروش از سازمان صنایع، معدن تجارت اقدام به دریافت نماد الکترونیک اعتماد (این ماد) کنند.

با توجه به مواردی که بیان شد در حال حاضر تعداد داروخانه‌های آنلاین بسیار زیاد شده‌اند در این بین معتبرترین آنها عبارتند از داروکده، مثبت سبز، داروبوم، داروخانه آنلاین این چهار داروخانه آنلاین در تهران قرار دارند. داروخانه بتادارو دیگر داروخانه معتبری است که در شهر تبریز واقع شده است. داروخانه سرمدان هم نیز در حومه تهران واقع در اسلامشهر از دیگر داروخانه‌های معتبر است. تمامی این داروخانه‌ها دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه هستند.

در این بین داروخانه آنلاین داروبوم به آدرس darooboom.com با راه اندازی امکان پرداخت در محل بحث اعتماد را کاملاً پوشش داده است چرا که شما با خرید از این داروخانه پس از دریافت سفارش خود و اطمینان از اصل بودن محصول و بررسی آن اقدام به پرداخت می‌نمایید و در صورت نخواستن محصول به هر دلیلی امکان مرجوع کردن آن را دارید. امکان پرداخت در محل نه تنها برای افرادی که نمی‌توانند اعتماد کنند مناسب است برای افرادی که مشکل دریافت رمز دوم کارت را دارند نیز بسیار مناسب است.

کد خبر 581333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.