خدمت در آستان قدس دچار روزمرگی نشود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ارتقای رتبه خادمان نباید تنها منحصر به سال‌های خدمت باشد و در این رابطه ابعاد معرفتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی روز چهارشنبه در مراسم اهدای احکام خادمان بارگاه منور رضوی در تالار ولایت حرم نورانی امام رضا (ع)، اظهار کرد: خادمی امام رضا (ع) آن گاه افتخار بزرگی است که خادم پرورش‌یافته مکتب و آموزه‌های حضرت باشد و ادب، فرهنگ، معرفت، بندگی، عبودیت و اخلاق رضوی سرلوحه او باشد.

وی خاطرنشان کرد: آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) تجلی و مظهر کرامت خداوند است و به اذن الهی از همه عالم دستگیری می‎‌کند، به‌شرط آن که پرده‌های ظلمت و تاریکی را کنار بزنیم و خود را در معرض مکتب نجات بخش آن حضرت قرار دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رمز رهایی از عادی شدن خدمت در این بارگاه قدسی معرفت به امام رضا (ع) است، تصریح کرد: با دریافت معرفت و بصیرت تلاش کنیم تشرف، حضور و خدمت در این دستگاه مقدس و نورانی عادی نشود.

به گفته حجت‌الاسلام مروی، ارتقای رتبه خدام در این آستان مقدس، نباید تنها منحصر به سال‌های خدمت باشد و در این رابطه ابعاد معرفتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر شفاعت حضرات معصومین (ع) را می‌خواهیم شامل باید معرفت خود را نسبت به آن حضرات افزایش دهیم و بدانیم تا معرفت نباشد، محبت و علاقه پیدا نمی‌شود و تا محبت نباشد اطاعت و پیروی هم حاصل نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: گاهی یک نگاه، رفتار و برخورد خادم می‌تواند اشتیاقی در زائر برای تشرف‌های آینده ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نه‌تنها نیازمندان و احسان‌جویان بلکه در حد ظرفیت، تمام مردم ایران باید از خدمات آستان قدس بهره‌مند باشند ادامه داد: همه مردم باید بتوانند از برکت وجود نورانی حضرت رضا (ع) بهره معنوی و مادی ببرند.

مروی تصریح کرد: زائرسرا، مجتمع‌های میان‌راهی، اقامتگاه‌های زائران در مناطق مختلف که وابسته به آستان قدس هستند باید به بهترین نحو مدیریت شوند، البته تاکنون مدیریت این مراکز خوب بوده است اما تا نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد.

کد خبر 580449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.