مهمترین شاخصه برنامه «زیر سایه خورشید» مردمی بودن است 

مبلغ آستان قدس رضوی گفت: برنامه «زیر سایه خورشید» فقط یک همایش یا نمایش نیست، در واقع نخستین و مهمترین شاخصه‌ این برنامه، همچون پیاده روی و راهپیمایی اربعین، مردمی بودن آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی یادگاری، امروز یکشنبه _بیست و دوم خردادماه_ در چهل‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که ۱۱ روز در استان اصفهان در قالب کاروان "زیر سایه خورشید" مشغول خدمت به محبان و عشاق امام رضا (ع) بودیم؛ از همه کسانی که در این مسیر قدم برداشتند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم نسل به نسل تحت لوای این امام بزرگوار باشیم.

وی افزود: هر سال به مناسبت دهه کرامت، کاروان زیر سایه خورشید با محوریت پرچم متبرک امام رضا (ع) به راه می‌افتد؛ این اقدام در دل خود نگاه محرومیت‌زدایی دارد و یک همایش اعتقادی است.

مبلغ آستان قدس رضوی عنوان کرد: اعتقاد ما این است که این پرچم، پیراهن یوسفی است که برای یعقوب‌های هجران کشیده فرستاده می‌شود و طی فرآیند تبلیغی و فرهنگی به اقصی نقاط عالم می‌رود. تمام اتفاقات این کاروان نیز حساب شده و برنامه‌ریزی شده توسط آسمانی‌ها است، زیرا در طول این مسیر، بارها اتفاقات و معجزات خاصی به چشم خود دیده‌ایم.

یادگاری ادامه داد: برنامه زیر سایه خورشید فقط یک همایش یا نمایش نیست و نخستین شاخصه آن، مردمی بودن است، مانند همان اتفاقی که در راهپیمایی اربعین رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶۵ کاروان، هشت هزار برنامه را در دهه کرامت برگزار می‌کنند، یادآور شد: این رویداد چند مخاطب دارد، بخشی از مخاطبان عموم مردم هستند؛ مخاطب دیگر، جریان‌های تکفیری و وهابی هستند، زیرا سال‌ها تلاش کردند مجامع مذهبی ما را کمرنگ کنند، بنابراین اشاره به پیراهن یوسف و آیاتی که در قرآن آمده است را در محتواهای خود مطرح می‌کنیم.

مبلغ آستان قدس رضوی تصریح کرد: مخاطب دیگر ما جریان‌های فکری اعتقادی اروپایی هستند، آن‌ها معتقدند آنچه زیر تیغ تجربه حس شود حقیقت دارد، اما بر اساس آمموزه‌های دین ما، اتفاقات و معجزات چیزی خارج از این دیدگاه است.

به گزارش ایمنا، اعضای کاروان زیر سایه خورشید، در جریان سفر به اصفهان، صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، مراسم پرچم‌گردانی بارگاه علی ابن موسی‌الرضا (ع) را اجرا کردند.

کد خبر 565142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.