برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در تمامی استان

دبیر شبکه جوانان آستان قدس رضوی در استان اصفهان گفت: جشن‌های «زیر سایه خورشید» همزمان با سراسر کشور در قالب سه کاروان در استان اصفهان شروع و تا بیست و دوم خردادماه ادامه دارد.

محمد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌ریزی برای جشن‌های مردم تحت عنوان «زیر سایه خورشید»، اظهار کرد: ثبت نام برای حضور در این جشن‌ها از دو هفته گذشته در سامانه شبکه جوانان آستان قدس رضوی آغاز شد و هم اکنون این جشن‌ها در حال برگزاری است، در واقع کاروان زیر سایه خورشید بر اساس ثبت نامی که شهرستان‌های کشور در این سامانه انجام داده‌اند در آن شهرستان حضور و حداقل در پنج برنامه یا جشن شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جشن مردمی «زیر سایه خورشید» نزدیک به ۱۵ سال است که در کشور برگزار می‌شود، افزود: این جشن با حضور کاروان‌هایی از خادمان حرم رضوی برگزار می‌شود که هر استانی بنا به وسعت و تعداد شهرستان‌هایی که دارد، سهمیه کاروانی از لحاظ تعداد دارد.

دبیر شبکه جوانان آستان قدس رضوی، ادامه داد: اصفهان دارای سهمیه سه کاروان است که حضور آنها در برنامه‌ها و جشن‌ها تحت یک مدیریت واحد انجام می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی که سامانه جوانان آستان قدس مشخص می‌کند، برنامه زمان‌بندی حضور هر کاروان در شهرها و جشن‌ها مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: افراد می‌توانند هر سال از پانزدهم تا پایان ماه شوال در سایت جوانان آستان قدس ثبت نام کنند که روز آخر ماه شوال برنامه‌های استانی مشخص می‌شود و به مدت ۱۲ روز جشن ادامه دارد.

توکلی افزود: این جشن‌ها با هدف زیارت از راه دور افرادی که توفیق زیارت حرم امام رضا (ع) ندارند، هر ساله در قالب کاروان برگزار می‌شود؛ هر کاروان شامل مداح، مبلغ و پرچم علی بن موسی‌الرضا (ع) است.

به گفته وی، این کاروان‌ها هر روزه بنا بر برنامه زمان‌بندی که برای آنان مشخص شده در بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز توانبخشی و سایر نهادهایی که در سامانه آستان ثبت نام کردند، حضور خواهند یافت.

دبیر شبکه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به همزمانی مطرح شدن فیلم عنکبوت مقدس با دهه کرامت، گفت: امسال شاهد حضور پرشورتر مردم در جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت هستیم که این امر نشان می‌دهد اینگونه اقدامات تخریبی علیه دین، هیچ وقت در کشور ما جوابگو نبوده و مردم با بصیرتی که دارند این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

کد خبر 579421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.