شمیم عطر کرامت رضوی در مشهدالرضا (ع) همزمان با دهه کرامت

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از آمادگی کامل مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی همزمان با دهه کرامت خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه (س)، ویژه‌برنامه‌های مختلفی توسط مدیریت شهری در سطح کلان‌شهر مشهد تدارک دیده شده است تا خدمت‌رسانی مطلوبی به زائران و مجاوران این حریم نورانی ارائه شود.

وی ادامه داد: در حوزه فضاآرایی و نورپردازی شهری، اکران تبریک دهه کرامت در ۳۱۷ المان خورشیدی و ۳۸ چراغ گوبو، نصب تابلوی شمس الشموس و المان یا ضامن آهو در ۱۲ نقطه شهر، تعویض حدود ۱۳۰۰ پرچم الوان و ایران در عرشه پل‌ها و میادین، نصب ۳۵۰۰ عدد آویز ستونی در مسیرهای اصلی شهر، نصب سه هزار پرچم بیرقی بی آر تی در محورهای منتهی به حرم مطهر، نصب ۱۵۰ هزار متر طول ریسه رنگی در معابر و میادین اصلی شهر و اکران محیطی در بیش از ۳۷۰ سازه تبلیغات محیطی، تنها بخشی از اقداماتی است که در این ایام صورت خواهد گرفت.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: علاوه بر شست‌وشو و نظافت ویژه معابر شهری در این ایام، آماده‌سازی و فعالیت فوق‌العاده بیش از ۱۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی و استقرار ۱۰ خودروی عملیاتی آتش‌نشانی در اطراف حرم مطهر رضوی و محل‌های برگزاری مراسم دهه کرامت نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل شهری نیز اقداماتی نظیر تقویت خطوط اتوبوسرانی با ظرفیت ۵۰ دستگاه اتوبوس در شب و روز میلاد حضرت معصومه (س) و شب و روز میلاد امام رضا (ع) در خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی، آماده‌باش هزار دستگاه تاکسی شبکه بی‌سیم در مبادی ورودی و اطراف حرم مطهر، افزایش یک ساعت سرویس‌دهی قطار شهری در شب ولادت امام رضا (ع) در خطوط یک و دو و کاهش چهار دقیقه سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری در شب ولادت امام رضا (ع) ‌ انجام خواهد شد.

نجفی ادامه داد: در ایام دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز در بوستان‌های بزرگ تدارک دیده شده است و ۱۳ نقطه از شهر مشهد به صورت ویژه نورافشانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار همزمان با دهه کرامت خدمت‌رسانی ویژه‌ای به محلات کم‌برخوردار شهری صورت خواهد گرفت، افزود: در قالب پویش محله رضوی ۱۶ محله کم‌برخوردار شهری انتخاب شده است تا خدمات گسترده‌ای در حوزه خدمات شهری، فنی عمران و اقدامات فرهنگی در این محلات صورت گیرد.

کد خبر 578818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.