برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های خدمت رضوی در اصفهان اعلام شد

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان گفت: در دهه کرامت سعی داریم خدماتی را در اختیار مردم قرار دهیم تا اطلاعات کاملی از اقدامات داشته باشند. امیدوارم این مراسم‌ها به بهترین شکل برگزار شود تا مورد رضایت مردم و امام رضا (ع) قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حجه فروش امروز -پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه- در نشست خبری خود با موضوع تبیین برنامه‌های دهه مبارک کرامت در استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به حجم فعالیت خادم‌یاران و باری که به دوش خادمان رضوی است، باید اقدامات خود را به بهترین شکل انجام دهیم تا مردم نیز از ما راضی باشند.

وی افزود: در طول سال مناسبت‌های مختلفی داریم تا خادم‌یاران بتوانند خدماتی را ارائه کنند. خادم‌یاران راضی نیستند اقدامات آنها به چشم بیاید، اما وظیفه داریم خدمات صادقانه آن‌ها را منتشر کنیم؛ زیرا ترویج نیکو کاری امر مهمی است که باید به آن توجه شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان تصریح کرد: در مدت زمان حضورم تلاش کردم تا وضعیت و فعالیت خادمان را ساماندهی کنم تا این افراد بتوانند به مردم خدمات بهتری را ارائه کنند؛ خدمت رسانی به افراد توسط امامان تاکید شده و کسانی که از این خدمات بهره‌مند می‌شوند نیز با توجه به اینکه این خدمت توسط آستان رضوی است برای آن ارزش بیشتری قائل هستند.

حجه فروش افزود: در دهه کرامت سعی داریم خدماتی را در اختیار مردم قرار دهیم تا اطلاعات کاملی از اقدامات داشته باشند. امیدوارم این مراسم‌ها به بهترین شکل برگزار شود تا مورد رضایت مردم و امام رضا (ع) قرار بگیرد.

۹ هزار خادم‌یار در استان اصفهان فعالیت می‌کنند

همچنین سید محمد حسین امامی، معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌ها و جمال انسانی است و تمام مفاهیم سازنده‌ای که در تعامل انسانی داریم در این دهه برای همه مردم یادآوری می‌شود؛ حرم حضرت معصومه و امام رضا (ع) در کشور ما مرکز دعا و نیایش است.

وی افزود: برنامه‌هایی تحت عنوان برنامه‌های ستادی در مرکز استان و شهرستان‌های اصفهان اجرا خواهد شد. در روز اول این دهه از ساعت هفت صبح غبارروبی را در در گلستان شهدا خواهیم داشت و همچنین به مناسبت روز دختر نیز از دختران دو شهید مدافع حرم تقدیر خواهیم کرد.

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با بیان اینکه به مدت ۱۰ روز در گذر چهارباغ هشت غرفه به نیت امام رضا (ع) خدمات رضوی را ارائه می‌کنند، تصریح کرد: این خدمات در حوزه مشاوره‌های حقوقی، خانواده، شعر و ادب، ایثار شهادت، سلامت و فضای مجازی ارائه می‌شود که مردم شهر می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

امامی ادامه داد: خادم‌یاران اقدامات خداپسندانه‌ای را برای تمام افراد انجام می‌دهند و در برخی از مواقع نیز در خارج از مرزها شاهد کمک این افراد هستیم. سعی داریم مردم را با خدمات رضوی آشنا کنیم که این ایام سبب شده بتوانیم این کار را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی با بیان اینکه «خدمت کریمانه و گره گشایی با کمک اهل بیت» شعار ما است، خاطرنشان کرد: هشت مسجد انتخاب شده تا میز خدمت برای افراد در این مکان‌ها برگزار شود. هر روز از یک‌ساعت قبل از نماز در مشاوره بانوان و خانواده خدماتی در این مساجد ارائه خواهد شد؛ البته سعی کردیم در تمامی مناطق مساجدی را انتخاب کنیم.

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان اضافه کرد: شب شعر نیز آئینی است که در حسینیه بنی‌فاطمه و همچنین دعای کمیل یا ندبه را در شهدای امیر حمزه برگزار خواهیم کرد. حضور کاروان زیر سایه خورشید در اصفهان نیز یکی از رویدادهای مهمی است که باید به آن توجه شود.

امامی با بیان اینکه صلوات خاصه در این دوران رأس ساعت هشت صبح و در تمام ادارات پخش خواهد شد، گفت: تجلیل از کادر درمان، آزادسازی زندانیان مرد و زن و توزیع ارزاق را در این دهه خواهیم داشت و در مناطق محروم نیز اقدامات مفیدی را انجام خواهیم داد. مشاوران تحصیلی در کانون نیز تحت عنوان ثامن برای نیازمندان اقداماتی را انجام می‌هند. برپایی میز خدمت حقوقی هم در همین راستا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور خادم‌یاران برای واکسیناسیون در خانه افراد سالمند، دیگر اقدامی است که در حال هماهنگی بوده تا این افراد به خانه‌های سالمندان بروند و اقدامات لازم را انجام دهند. برنامه‌هایی را در زمینه محلات داریم که به زودی برگزار خواهد شد و در ۲۲ شهرستان که آستان قدس رضوی در آن‌ها نمایندگی دارد انجام می‌شود.

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان افزود: تأسیس خدمت رضوی محله‌ای در شهرستان اصفهان دیگر اقدام ما در این سال‌ها بوده که ۴۷ کانون در این راستا تأسیس شده و محلی برای ارتباط مردم با خادمان را ایجاد کرده است.

امامی با اشاره به وضعیت خادم‌یاران استان اصفهان، ادامه داد: وضعیت خادم‌یاری استان اصفهان خوب بوده و اکنون نزدیک به ۹ هزار خادم‌یار در استان فعالیت می‌کنند و برخی دیگر نیز در حال تکمیل فرآیند ثبت نام هستند. بیش از نیمی از این تعداد در شهرستان‌های اطراف اصفهان حضور دارند که از این تعداد ۶۵ درصد آنها آقا و ۳۵ درصد بانو هستند. تا کنون ۲۱ هزار و ۴۳۸ خدمت توسط خادم‌یاران در استان اصفهان انجام شده که حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ آن در شهر اصفهان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ شاهد رشد ۳۵ درصدی این خدمات بودیم که این موضوع قابل توجه است. با توجه به پویایی که در آستان قدس رضوی وجود دارد، امیدواریم این عدد افزایش پیدا کند. آموزش‌هایی ضمن خدمت افراد برای خادم‌یاری دیگر اقدامی بوده که انجام شده تا افراد بهبود انگیزه پیدا کنند. خادم‌یاران ما آداب و سبک زندگی متنوعی دارند و ما سعی داشتیم در این آموزش‌ها به این موضوعات توجه کنیم. اکنون در کانون‌های خدمت رضوی سعی داریم به کیفیت توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان افزود: پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری این برنامه‌ها رعایت شده تا بتوانیم آن را به بهترین شکل در گذر چهارباغ برگزار کنیم. افرادی که علاقمند به خدمت‌رسانی هستند به عنوان یاوران رضوی شروع به فعالیت می‌کنند و در آینده به خادم‌یاران اضافه می‌شوند.

کد خبر 499690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.