کتاب «الحکمه البالغه» روانه بازار نشر شد

کتاب «الحکمه البالغه» مشتمل بر شرح ۴۸۹ کلمه قصار از حضرت علی (ع) و با رویکردی متفاوت با تلاش‌های گذشتگان منتشر شده است.

به گزارش ایمنا، کتاب «الحکمه البالغه (شرح کلمات قصار حضرت امیرالمومنین (ع)» اثر سید ابوالحسن دستغیب‌شیرازی و ترجمه مرتضی رحیمی‌نژاد و تحت اشراف آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب در ۵۵۲ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

کلمات امیرالمومنین امام علی (ع) همواره برای دانشمندان مایه شگفتی و مرکز توجه بوده است، و هر یک به فراخور دانش خویش اظهار ارادتی کرده و آثاری در این زمینه پدید آورده‌اند. مرحوم سید ابوالحسن دستغیب در اثر پیش‌رو با رویکردی متفاوت با تلاش‌های گذشتگان، منتخبی از کلمات قصار امیرالمومنین (ع) را با بهره‌گیری از جملات و اشعار مشابه و همانند (اشباح و نظایر) از میان گفتار حکماً، ادبای ادب، معصومین (ع) و امام علی (ع) شرح داده است.

این اثر مشتمل بر شرح ۴۸۹ کلمه قصار از حضرت علی (ع) است.

برشی از کتاب

در فراز ۲۸۴ از امیرالمومنین (ع) آمده است: هرگاه کاری را انجام دادی، همچون کسی باش که آن را انجام نداده است.

این سخن به معنای بزرگی همت و اراده بلند است، مانند آنکه هرگاه به فقیر مالی را بخشیدی یا کاری نیک برای کسی انجام دادی، در پیش خودت بزرگ نیاید.

«بیابان‌نشینی در روز عید قربان، شتری را قربانی کرد و از آن پس در هر مجلسی که می‌نشست، می‌گفت: من در روز عید قربان شتری را قربانی کردم، آن اندازه این را در همین جا می‌گفت که مردم او را نکوهش کرده، گفتند: چقدر این حرف را در همه جا به رخ می‌کشی و می‌گویی؟ و او گفت: خداوند گوسفندی را ذبح کرده، آن را در قرآن آورده و فرموده است: «و او را در ازای قربانی بزرگی باز رهانیدیم»، حالا من بزرگ‌تر از آن کشتم، چرا آن را تکرار نکنم!»

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 579968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.