آیا قد بلند خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که قد بلند بر افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها تاثیر دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین قد بلند و خطر ابتلاء به بیماری‌ها، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف داده‌های پزشکی مربوط به ۲۵۰ هزار نفر را جمع‌آوری کردند و بیش از هزار ویژگی و شرایط را در میان آن‌ها ارزیابی کردند. این پژوهش جدید ارتباط‌های جدیدی بین بلند قد بودن و افزایش خطر آسیب عصبی منجر به نوروپاتی محیطی و عفونت‌های پوستی و استخوانی را نشان می‌دهد.

نتایج بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد در صورتی که قد افراد از حد متوسط بلندتر باشد، ممکن است ژن‌های فرد بر خطر ابتلاء به انواع بیماری‌ها تأثیر بگذارد. این خطرات شامل اختلال ریتم قلب، فیبریلاسیون دهلیزی، وریدهای واریسی، فشار خون بالا و کلسترول بالا می‌شود؛ البته محققان اعلام کرده‌اند که صرفاً بلند بودن قد به این معنا نیست که فرد به این مشکلات مبتلا خواهد شد.

ارتباط بین قد و اختلالات مزمن گردش خون وریدی اندام تحتانی ممکن است به فاصله فیزیکی و فشار متفاوت در سیستم گردش خون مرتبط باشد که بر افراد قد بلندتر در مقایسه با افراد کوتاه قد تأثیر می‌گذارد. به نظر می‌رسد که دیگر ارتباط‌ها ناشی از فرآیندهای بیولوژیکی مرتبط با قد باشد. به گفته پژوهشگران از آن‌جایی که افراد نمی‌توانند ژنتیک خود را تغییر دهند، رفتارهای سالمی که افراد می‌توانند آن‌ها را کنترل و اصلاح کنند می‌تواند نقش حفاظتی در برابر ابتلاء به بیماری‌ها داشته باشد.

کد خبر 579795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.