تخم‌مرغ چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخم‌مرغ به تقویت سلامت قلب کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تخم‌مرغ منبع غنی از کلسترول غذایی است، اما حاوی مواد مغذی ضروری است. شواهد متناقضی در مورد این که آیا مصرف تخم‌مرغ برای سلامت قلب مفید است یا مضر وجود دارد. نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ انجام شد و تقریباً نیم میلیون بزرگسال را مورد ارزیابی قرار داد، نشان می‌دهد افرادی که روزانه تخم‌مرغ مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که زیاد تخم‌مرغ نمی‌خورند کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و سکته قرار دارند.

محققان مطالعه جدیدی انجام داده‌اند تا تأثیر تخم‌مرغ بر نشانگرهای سلامت قلب و عروق در خون مشخص شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که مقدار متوسط تخم‌مرغ مصرف کرده بودند، دارای سطوح بالاتر پروتئینی به نام آپولیپوپروتئین A1 در خون خود بودند که یک واحد سازنده کلسترول خوب (HDL) است. این افراد مولکول‌های HDL بزرگ‌تری در خون خود داشتند که به پاکسازی کلسترول از رگ‌های خونی کمک می‌کند؛ بنابراین از انسدادهایی که باعث بروز حملات قلبی و سکته می‌شود، محافظت می‌کند.

شرکت‌کنندگانی که تخم‌مرغ کمتری مصرف کرده بودند در مقایسه با افرادی که تخم‌مرغ بیشتری مصرف می‌کردند سطوح پایین‌تری از متابولیت‌های مفید و سطوح بالاتری از متابولیت‌های مضر در خون داشتند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا ارتباط بین مصرف تخم‌مرغ و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به صورت دقیق‌تر مشخص شود.

کد خبر 578769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.