۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
مزایای سفر به شهرهای گرم

اگرچه بیشتر مردم جهان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را مضر می‌دانند، با این حال تحقیقات نشان از فواید متعدد این کار برای سلامت انسان دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مردم سفر به شهرهایی با آب‌وهوای گرم را بسیار نامطلوب تصور می‌کنند و بر این باور هستند که گرمازدگی اثرات منفی زیادی را برای آن‌ها به دنبال دارد؛ تحقیقات حاکی است که سفر به این شهرها می‌تواند مزایایی نیز برای سلامت انسان‌ها به ارمغان آورد. به ویژه در فصل زمستان که مردم مجبور به سپری کردن بیشتر ساعات روز در خانه‌های خود هستند، سفر به مناطق گرمسیر می‌تواند نقش مهمی در بهبود سلامت آن‌ها ایفا کند. در ادامه به معرفی چند مزیت سفر به شهرهای گرم پرداخته می‌شود.

جذب ویتامین دی

ویتامین دی یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن ما انسان‌ها به‌شمار می‌رود که باید روزانه دریافت شود. این ماده مغذی به سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها کمک زیادی می‌کند و دریافت آن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید امکان‌پذیر است. از آن‌جا که در بسیاری از شهرهای جهان، جذب خورشید در فصل‌های سرد به ندرت انجام می‌شود، در نتیجه مردم می‌توانند برای بهره‌مندی از این منبع مهم به شهرهای گرم سفر کنند، در غیر این صورت مصرف مکمل‌های ویتامین دی برای بدن ضروری خواهد بود.

اتخاذ سبک زندگی سالم‌تر

زندگی در شهرهای گرم می‌تواند به ترویج زندگی سالم‌تر در میان ساکنان آن منجر شود. در واقع، افرادی که در مناطق گرم یا معتدل زندگی می‌کنند، نسبت به ساکنان شهرهای سردسیر، تمایل بیشتری به انجام فعالیت‌های جسمی دارند و دست کم به بهانه بیرون رفتن از منزل، روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌کنند. در شهرهای سرد، مردم کمتر مایل به انجام امور روزمره خود از طریق دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی هستند و همین امر می‌تواند منجر به اضافه‌وزن و سایر تبعات منفی شود.

سلامت روان

سلامت روان نیز متأثر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند بهبودهای قابل توجهی را تجربه کند. گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم آمریکا در فصول سرد، به افسردگی مبتلا می‌شوند که این می‌تواند تا حد زیادی مرتبط با کاهش دریافت سروتونین ناشی از نور خورشید باشد که این هورمون نزد افکار عمومی به عنوان هورمون شادی‌بخش شناخته شده است. نور خورشید به آزاد شدن سروتونین کمک زیادی می‌کند که این امر به سهم خود می‌تواند در به حداقل رساندن اضطراب حین قدم زدن زیر نور خورشید نقش مهمی ایفا کند و نشاط را برای افراد به ارمغان بیاورد.

مزایای سلامت سفر به شهرهای گرم

کد خبر 578369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.