رقابت ۵۰۰ اثر در جشنواره «قصه‌های شهر گل‌وگلاب»

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کاشان از اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در این شهر، خبر داد.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این جشنواره ۵۰۰ اثر با موضوع آشنایی با هویت کاشان (اماکن و شخصیت‌های مهم و تاریخی)، اخلاق و فرهنگ شهروندی (پسماند، بازیافت، ایمنی و آتش نشانی، حمل و نقل و ترافیک، سد معبر، پارک‌ها و فضای سبز)، قرآن و نهج‌البلاغه ثبت شد که بیشترین آنها، در بخش قصه‌گویی بود.

به گفته واحدیان، در بخش قصه‌گویی ۱۲ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد و در نهایت به انتخاب داوران نفرات اول تا سوم این بخش با موضوع آشنایی با هویت کاشان، اخلاق و فرهنگ شهروندی، قرآن و نهج‌البلاغه و بخش پادکست معرفی شدند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان افزود: زهره پری‌رخ نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان به عنوان داور بخش قصه نویسی جشنواره، ۱۶ اثر را پس از بررسی آثار به عنوان آثار برگزیده برای چاپ در کتاب جشنواره معرفی و در نهایت سه اثر را به عنوان اثر منتخب اعلام کرد.

واحدیان افزود: با توجه به دریافت آثار قابل توجه در بخش قصه‌گویی انتظار می‌رود علاوه بر تحقق اهداف جشنواره، گام مهم و مؤثری در راستای ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان راهی برای انتقال و آموزش آداب، رسوم و سنن از نسلی به نسل دیگر و ابزاری برای رشد و شکوفایی استعداد و انتقال مفاهیم ارزشی، اخلاقی و آموزشی بویژه در کودکان و نوجوانان، ارتقای فرهنگ شهروندی و آموزش غیر مستقیم مهارت‌های زندگی برداشته شود.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی یکی از روش‌های انتقال مفاهیم فرهنگی به جامعه به خصوص کودکان و خردسالان است، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی صحیحی برای برگزاری دوره‌های آموزشی استاندارد قصه‌گویی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی داشته باشیم.

کد خبر 577125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.