روایتی متفاوت از خانه طباطبایی‌ها

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه امسال گردشگران و میهمانان نوروزی در خانه تاریخی طباطبایی‌ها، طی یک روز با اتفاق‌های رخ داده در این خانه آشنا می‌شوند، ویژه برنامه «کاشان ۱۲۵۰» را تشریح کرد.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص این برنامه که از سوی مدیریت فرهنگی و هنری این سازمان در قالب جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این ویژه برنامه، هنرمندان در چهار بخش (مجلس نقالی، خیمه‌شب‌بازی، سیاه‌بازی و مجلس شادی‌آور زنانه)، اطلاعاتی از تاریخچه خانه طباطبایی، اهالی خانه، معماری و جزئیات برای گردشگران و مسافران در قالب نمایش به تصویر می‌کشند.

وی درخصوص جزئیات این برنامه، افزود: شروع برنامه یک روایت مختصر از مختصات عروس خانه‌های تاریخی ایران و فلسفه وجودی این بنا است که توسط هنرمندان نقال‌خوان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: بعد از روایت نقالی پیرامون فلسفه وجودی خانه طباطبایی‌ها و بخش مجلس شادی‌آور زنانه که طی آن فرزندان طباطبایی معرفی می‌شوند، گردشگران در مطبخ خانه تاریخی طباطبایی‌ها با غذاهای سنتی کاشان که در سال ۱۲۵۰ مرسوم بوده است، آشنا می‌شوند.

واحدیان با بیان اینکه خیمه شب بازی برای کودکان از دیگر بخش‌های اجرایی این ویژه برنامه است، تصریح کرد: بخشی هم با عنوان «سیاه بازی» در این ویژه برنامه اجرا می‌شود که در این بخش به سبک و سیاق معماری خانه طباطبایی‌ها پرداخته می‌شود.

وی از رادیو محیطی به عنوان دیگر برنامه‌های جانبی خانه طباطبایی‌ها در نوروز ۱۴۰۱ نام برد و گفت: از طریق این برنامه میهمانان نوروزی با مشاهیر، مشاغل و منطقه تاریخی فرهنگی کاشان آشنا می‌شوند.

کد خبر 563600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.