خانه تاریخی آل یاسین، میزبان آئین ملی گل‌غلتان

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از برگزاری آئین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خانه تاریخی آل یاسین واقع در خیابان امام خمینی (ره) از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه پذیرای کودکان و مادرانی می‌شود که سنتی کهن و دیرینه را بازنمایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه آئین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان یک تا سه سال برگزار می‌شود، افزود: پیشینه رواج این آئین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند. بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.

فرجی با تاکید بر اینکه یکی از الزامات مهم برای حضور در این آئین، مبتلا نبودن کودک به بیماری و آلرژی است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت فرزندانشان در آئین گل غلتان با مراجعه به تارنمای رسمی شهرداری به نشانی http://www.kashan.ir نسبت به ثبت نام و در حضور در این آئین اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شماره پیامک و واتس‌اپ ۰۹۱۰۷۹۶۲۹۶۱ نیز مسیر ارتباطی دیگری است و متقاضیان حضور فرزندانشان می‌توانند با ارسال مشخصات به این شماره آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کنند.

کد خبر 573689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.