۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
"خانه صفوی"، موزه برتر ایران

موزه خلاقیت و معماری خانه صفوی اصفهان، با برگزیده شدن در ۹ شاخص، در صدر موزه‌های ایران قرار گرفت و عنوان برترین موزه کشورمان را کسب کرد.

الناز رجبیان، مدیر خانه صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موزه خلاقیت و معماری واقع در خانه صفوی، سه سال متوالی است که در شاخص‌های مختلف، جزو موزه‌های برتر ایران قرار می‌گیرد، اما امسال با برگزیده شدن در ۹ شاخص، در صدر موزه‌های ایران قرار گرفت.

وی افزود: این موزه به عنوان زیرشاخه خانه صفوی که در خیابان خاقانی اصفهان واقع است، در شاخص‌های بازدید، پژوهش، فعالیت در فضای مجازی، آموزش و در شاخص‌های کودک و نوجوان به دلیل به‌کارگیری استانداردهای فنی و توسعه به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد.

مدیر خانه صفوی گفت: این نتیجه رضایت‌بخش با زحمات گروهی حاصل شد و این افتخاری برای اصفهان و خانه صفوی است.

رجبیان خاطرنشان کرد: فاز یک موزه با رتبه دو و در شاخص مقدمه، خلاقیت و نوآوری و مناسب برای معلولان، با رتبه si مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت .

وی با بیان اینکه عصارخانه شاهی دیگر موزه برتر در این رتبه بندی بوده است، گفت: فعالیت در فضای مجازی یکی از دلایل انتخاب این موزه بوده است.

مدیر خانه صفوی با بیان اینکه موزه چهل‌ستون در شاخص‌های آموزش و بازدید به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در شاخص اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی با کسب رتبه دو و در شاخص توسعه مدیریت با کسب رتبه سه مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت، اضافه کرد: موزه هنرهای تزئینی اصفهان نیز در شاخص‌های آموزش، کودک و نوجوان با کسب رتبه دو تقدیر شد.

رجبیان افزود: این برای اصفهان افتخاری بزرگ است که توانسته‌ایم در ۹ شاخص با برترین موزه‌های ایران رقابت کنیم و با رعایت استانداردهای فنی، فعالیت مجازی و برنامه‌های ویژه کودکان در کشور برتر باشیم.

کد خبر 577015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.