ترسناک‌ترین، عجیب‌ترین و مرموزترین موزه‌های جهان

موزه غذاهای نفرت‌انگیز، موزه مغز نیمانز، موزه نودل‌های فنجانی و موزه قطارهای مینیاتوری به‌عنوان ترسناک‌ترین، عجیب‌ترین و مرموزترین موزه‌های جهان به‌شمار می‌روند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه‌ها مکان‌هایی هستند که مجموعه‌ای از آثار هنری، باستانی، صنعتی و اشیا با ارزش در آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. بر اساس آثاری که در این مکان‌ها نگهداری می‌شود، انواع مختلفی از موزه‌ها شامل موزه صنایع دستی، باستان‌شناسی، هنرهای زیبا، قوم‌شناسی، هنرهای کاربردی، مردم‌شناسی، موزه فناوری، تاریخ طبیعی، سکه‌شناسی، گیاه‌شناسی و تاریخ در سراسر جهان وجود دارد. گاهی موزه‌ها از چیزهای عجیب و غریب پر شده است؛ اشیا مرموزی که ما را به گذشته خود متصل می‌کنند.

در ادامه شما را با ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین موزه‌های جهان شامل موزه غذاهای نفرت‌انگیز، موزه مغز نیمانز، موزه نودل‌های فنجانی و موزه قطارهای مینیاتوری آشنا می‌کنیم:

موزه غذاهای نفرت‌انگیز، سوئد

هنگام بازدید از این موزه باید نفس خود را حبس کنید. ۸۰ مورد از منزجرکننده‌ترین غذاهای جهان در موزه غذاهای نفرت‌انگیز سوئد قرار دارد. به عنوان یک بازدیدکننده، می‌توانید برخی از غذاهای موزه را ببینید، بو کنید و حتی بچشید. بلیت‌های موزه روی کیسه‌های مخصوص استفراغ چاپ شده است. برخی از غذاهای نفرت‌انگیز این موزه شامل بدبوترین پنیر دنیا، میوه‌ای بدبو از کشور تایلند و کوسه تخمیر شده است.

ترسناک‌ترین، عجیب‌ترین و مرموزترین موزه‌های جهان

موزه هنر سه‌بعدی، دبی

دبی دارای بزرگترین موزه هنر سه‌بعدی جهان است که در نزدیکی جاده شیخ زائد قرار دارد. مساحت این موزه ۲۳ هزار فوت مربع و ساختمان آن دو طبقه است که با توهم نوری پر جنب و جوش، شما را فریب می‌دهد و حسی سه‌بعدی را برایتان تداعی می‌کند. وقتی در این مکان هستید، مانند این است که با طناب روی دره راه می‌روید، به سرزمین خیالی سفر می‌کنید و حتی با کوسه‌ها شنا می‌کنید. موزه هنر سه‌بعدی دبی، یکی از عجیب‌ترین موزه‌های جهان است که بیش از ۱۸۵ اثر هنری را در خود جای داده است. این موزه توسط ۱۶ تا ۲۰ هنرمند از سراسر جهان، تنها در مدت شش ماه تکمیل شد.

موزه مغز نیمانز، بنگلور

موزه مغز مؤسسه ملی سلامت روان و علوم اعصاب، مکانی ترسناک است که مجموعه‌ای ماهرانه از مغز حیوانات و انسان‌ها را در خود جای داده است. در موزه مغز نیمانز از مغز موش و اردک گرفته تا مغز نوزاد چهار هفته‌ای به نمایش گذاشته شده است.

ترسناک‌ترین، عجیب‌ترین و مرموزترین موزه‌های جهان

موزه نودل‌های فنجانی، ژاپن

اگر از طرفداران سرسخت نودل‌های فوری هستید، باید از موزه نودل‌های فنجانی در ژاپن دیدن کنید. این موزه به موموفوکو آن‌دو، مخترع اولین نودل فوری جهان اختصاص داده شده است. موزه نودلهای فنجانی ژاپن برای ایجاد آگاهی در مورد صنعت نودل فوری و فرهنگ غذایی ژاپن تأسیس شد. در این موزه همه چیز خوشمزه است. بازدیدکنندگان می‌توانند در تونلی پر از بسته‌های نودل فوری از سراسر دنیا قدم بزنند و یا در کارخانه چیکن رامن موزه، فنجان نودل سفارشی خود را درست کنند.

موزه دسر، فیلیپین

این موزه ۱۲ هزار فوت مربعی که در مانیل، پایتخت فیلیپین قرار دارد از ۱۲ اتاق با تزئینات شیرین تشکیل شده است که تجربه لذت‌بخشی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. هر یک از اتاق‌های موزه، شما را در مسیر خوراکی‌های مورد علاقه‌تان می‌برد و می‌توانید از اتاق دونات، اتاق بستنی، اتاق کیک‌پاپ و اتاق آب‌نبات دیدن کنید.

ترسناک‌ترین، عجیب‌ترین و مرموزترین موزه‌های جهان

موزه قطارهای مینیاتوری پونا

این موزه یک شهر مینیاتوری از مدل‌های قطارهای سراسر جهان و زاییده افکار فردی به نام آقای B.S Joshi است که اشتیاق خود را نسبت به مدل‌های قطارها به یک موزه کامل تبدیل کرده است. موزه قطارهای مینیاتوری پونا دارای شبکه‌ای از هزار سیم، ۶۵ سیگنال، ۲۶ نقطه، نرده‌ها، تیرها، چراغ‌ها و پل‌های هوایی است که شما را شگفت‌زده می‌کند. شما می‌توانید آخرین مدل‌های قطارها را در این موزه با شگفتی کودکانه کشف کنید.

کد خبر 556212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.