مدیر جدید تئاتر شهر منصوب شد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، سیدمحمدجواد طاهری را به عنوان مدیر مجموعه تئاتر شهر منصوب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی هنرهای نمایشی، با حکم کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدجواد طاهری به عنوان مدیر جدید مجموعه تئاتر شهر منصوب شد.

در متن حکم کاظم نظری به سیدمحمدجواد طاهری آمده است:

«مجموعه ماندگار تئاتر شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های نمایشی کشور، جایگاه ویژه‌ای در تولید و اجرای آثار نمایشی داشته و یادگارهای مانایی از هنرمندی بزرگان تئاتر این سرزمین را در خاطره کهن خود ثبت کرده است.

این مجموعه هنری به‌واسطه حضور و فعالیت هنرمندان و گروه‌های نمایشی و مراجعه مخاطبان و بهره‌مندی از آثارهنری، اعتباری دوچندان گرفته است و بی‌شک مدیریت این مکان هنری مستلزم همت، تدبیر، شکیبایی و علاقه هنرمندانه است. از این رو ضرورت دارد با برنامه‌ریزی، تعیین و تبیین ضوابط کارشناسانه با معیار شورای هنری و تعامل مبتنی بر احترام، بهترین و صحیح‌ترین تصمیم‌ها اتخاذ و به انجام رسانده شود.

ارتقای ساختار اداری، شفاف‌سازی در ضوابط و مقررات، ارتباط و پاسخگویی به موقع مراجعان در کنار مدیریت هوشمندانه، ایجاد یک مرکز تئاتر حرفه‌ای کشور و ترسیم چشم‌انداز دقیق از اجراهای نمایشی و تشخص بخشی به تالارهای مجموعه می‌تواند زمینه ساز افزایش بهره‌وری از توان و امکانات موجود و نیز ارتقای میزان رضایت‌مندی هنرمندان و مخاطبان شود. ضمن اینکه تعامل سازنده با مخاطبان آثار هنری و گسترش دایره تماشاگران تئاتر با هدف نهایی ارتقای فرهنگی جامعه و رونق‌بخشی به هنر نمایش نیز می‌تواند از اولویت‌های مدیریت این مجموعه باشد.

به موجب این حکم و نظر به تجربه، تخصص و سوابق اجرایی و مدیریتی جنابعالی، به عنوان «مدیر مجموعه تئاتر شهر» منصوب می‌شوید.

امید که در سایه مهر پروردگار مهربان و بهره‌مندی از رهنمودهای هنرمندان، صاحب نظران نمایش کشور و مشارکت و همکاری کارکنان پرتلاش مجموعه تئاتر شهر، در این مسئولیت خطیر پیروز و سربلند باشید.»

به گزارش ایمنا، سیدمحمدجواد طاهری متولد سال ۱۳۴۹ در شهر قم، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری است. وی طی سال‌های گذشته به عنوان مدرس، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مدیر خانه نمایش «قم» و مدیر مؤسسه فرهنگی هنری «شب‌نمای آرین» به فعالیت مشغول بوده و در این چارچوب کارگردانی نمایش‌های «افرا»، «مردی در بند»، «مرگ در ساعت مرغابی»، «شیرین به روایت امروز»، «پروانه در آتش»، «خواهر عشق»، «جنگ کور»، «حنانه»، «پرومته شیطان مقدس»، «روایت حکایت قتل مشکوک هرکی باش خان»، «خاله ادیسه»، «یه دم و دو گوش»، «گوهر»، «بهشت روی اقیانوس»، «سلطان و سیاه»، «هنگامه‌ای که آسمان شکافت»، «داروگیر پهلوان» و تعدادی دیگر از آثار نمایشی را به عهده داشته است.

بازی در نمایش‌های «شیرین به روایت امروز»، «خورشید کاروان»، «خواهر عشق»، «عشق روز خرپشته»، «در قاب ماه»، «تپه افلاک»، «شبیه پدر»، «قصیده بلند باران»، «از خاک تا افلاک»، «مسافران کوفه»، «هنگامه‌ای که آسمان شکافت» و چند اثر نمایشی دیگر از جمله سوابق طاهری در عرصه بازیگری تئاتر است.

وی در فیلم‌های سینمایی «ملک سلیمان»، «ماهی»، «دریا پرنده»، «راه بهشت»، «سایه بر خورشید»، «زیباتر از زندگی»، «نزدیک‌تر از آشنا» و چند اثر سینمایی دیگر نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است. ضمن اینکه بازی در سریال‌های «یوسف پیامبر»، «هوش سیاه»، «نوشدارو»، «برادر»، «گاندو»، «محرمانه تهران»، «نیکان» و چند مجموعه تلویزیونی پیشینه بازیگری طاهری را در حوزه سریال‌های تلویزیونی تشکیل می‌دهند.

مراسم تکریم و معارفه مدیریت مجموعه تئاترشهر ساعت ۱۸ امروز _یکشنبه، یکم خرداد_ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

پیش از انتصاب سیدمحمدجواد طاهری به عنوان مدیر جدید تئاتر شهر، ابراهیم گله‌دارزاده از شهریور ۱۳۹۹ تاکنون، ریاست این مجموعه را بر عهده داشت.

مدیر جدید تئاتر شهر منصوب شد

کد خبر 576804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.