واکنش انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به وقایع تئاتر شهر

انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران در بیانیه‌ای به اتفاقاتی که چند روز قبل در محوطه بیرونی تئاتر شهر رخ‌ داده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در اعتراض به حوادث فجیع اطراف تئاتر شهر، مخدوش شدن امنیت روانی شهروندان و به خطر افتادن حریم و حرمت این مقصد فرهنگی و هنری دیرپای کشور، انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران بیانیه‌ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است:

«حکایت ویرانی تئاتر شهر، تنها به از دست رفتن یکی از مهم‌ترین بناهای این سرزمین ختم نمی‌شود. شرح یک غارت فرهنگی است که در تخریب یک ساختمان تجلی یافته است. غارتی خاموش و خوفناک که شکوه و عظمت تئاتر نجیب ایران را نشانه رفته است. در چهل‌ونهمین سالروز تأسیس این بنای ماندگار، غمگنانه شاهدیم که چیزی از حیثیت مادی و معنوی آن باقی نمانده، از درون و برون فروپاشیده، به بازار مکاره‌ای شرم‌آور تقلیل یافته و اراذل و اوباش آن را به پاتوقی امن برای انواع بزهکاری‌های اجتماعی تبدیل کرده‌اند.

ناگفته پیداست دیگر کاری از دست مدیران بی‌کفایتی که خود به دست خود این فاجعه را رقم زده‌اند، برنمی‌آید، اما خانواده تئاتر همچنان می‌تواند با اراده و همت جمعی در مقابل این ویرانگری سازمان‌یافته و عمدی بایستد، اعتراض کند، فریاد بزند و مطالبات بر حق خود را برای حفظ این یادگار باارزش از یاد نبرد.

انجمن کارگردانان تئاتر ایران از همه هنرمندان و هنردوستان هنرهای نمایشی ایران دعوت می‌کند در یک هم‌صدایی پرشور، آغازگر راهی تازه برای نجات تئاتر شهر از شر ویرانی و غارت باشند.»

کد خبر 552674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.