زمانی که خواستیم مدارس را بازگشایی کنیم مورد بی‌مهری قرار گرفتیم

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه بودجه این سازمان افزایش چهار درصدی از بودجه عمومی کشور داشته است، گفت: معلمان سرآمدهای جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «یوسف نوری» اظهار کرد: در اهمیت نقش معلم می‌توان به سرگذشت عمربن‌عبدالعزیز اشاره کرد که برخلاف سایر امویان، متأثر از معلم خود در راستای حقانیت امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) گام برداشت.

وی با اشاره به سهل‌انگاری‌هایی که در دولت قبل در آموزش و پرورش صورت گرفته بود، افزود: معلمان از سرآمدهای جامعه هستند و باید در مورد مسائل آگاهی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آئین‌نامه نظام رتبه‌بندی اولین آئین‌نامه‌ای در آموزش و پرورش بود که ما آن را به اشتراک گذاشتیم و نظر معلمان را در نگارش آن اعمال کردیم.

وی از افزایش تعهدات خیران خبر داد و افزود: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به امر مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است.

نوری گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا آنچه را که در سند تحول آمده است، اجرایی کنیم؛ به همین دلیل پیگیر توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای هستیم.

وی اظهار کرد: در دوران کرونا اغلب مدارس کشورها را یک روز هم تعطیل نکردند و زمانی که خواستیم مدارس را بازگشایی کنیم، مورد بی‌مهری قرار گرفتیم. معلمان سرآمدهای جامعه هستند؛ بنابراین در ارائه کلام و برشمردن نیازها باید حساب شده عمل کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رتبه‌بندی در دو نوبت متوقف شد؛ یکی در زمانی که رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل، نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت مبنی بر اینکه اعتبار رتبه‌بندی را پرداخت کرده‌ایم و یک بار دیگر زمانی که معلمان تجمع کردند.

وی گفت: این دولت توجه خاصی به آموزش و پرورش دارد و سهم ما از بودجه عمومی از ۹ درصد به بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است؛ تلاش خواهیم کرد وضعیت آموزش و پرورش سامان یابد و کاستی‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است، جبران شود.

به گزارش ایمنا، ۲۰ ماه تعطیلی کرونایی مدارس و تداوم آموزش به صورت مجازی، علاوه بر آسیب به روند آموزش صحیح و متناسب با دوران تحصیلی دانش‌آموزان، آسیب‌های روانی و اجتماعی زیادی برای آنان و خانواده‌ها داشت.

کد خبر 574411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.