لرستان میزبان پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام

پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام در محوطه باغ گلستان سایه‌سار دژ تاریخی شاپورخواست خرم‌آباد، آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان روز دوشنبه در ابتدای مراسم آغاز جشنواره ملی فرهنگ اقوام، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم و ایجاد اتحاد بیش‌تر بین اقوام ایرانی دانست و اظهار کرد: لرستان در حالی افتخار میزبانی از ۳۰ استان کشور در این برنامه را دارد که از جشنواره قبلی به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا حدود دو سال می‌گذرد.

سیدامین قاسمی با بیان اینکه تدابیر مهم و کاربردی متولیان حوزه سلامت ما را از بحران سخت و دشوار کرونا عبور داد، افزود: تلاش‌های استاندار لرستان و حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبب شد تا بار دیگر لرستان میزبان جشنواره ملی فرهنگ اقوام باشد.

این مسئول، مردم استان لرستان را از مهمان‌نوازترین اقوام ایرانی برشمرد و با تشریح برنامه‌های متنوع این جشنواره، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و برپایی نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان، پخت غذا، اجرای موسیقی توسط گروه‌های آئینی و سنتی از جمله بخش‌های این جشنواره ملی است.

چهارمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام با استقبال بی‌نظیر هنرمندان، گردشگران و علاقه‌مندان، آبان‌ماه ۱۳۹۸ با حضور هنرمندان ۲۷ استان در مجموعه گردشگری قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار شد.

کد خبر 573903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.