اجرای جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی در اصفهان

جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی برای نخستین بار در اصفهان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، و به نقل از روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جنوب ایران و با همکاری انجمن‌های کلیمیان زرتشتیان و انجمن کلیسای شرق آشوری شاهین‌شهر در حال طی مراحل آماده‌سازی برای برگزاری است.

این جشنواره در نوع خود در کشورمان کم‌نظیر است و شامل اجرای تک‌نوازی، هم‌نوازی و آواهای مذهبی برای مخاطبان اقلیت‌های دینی خواهد بود.

پس از انتشار فراخوان جشنواره و دریافت آثار شرکت کنندگان، ۱۴ نفر در بخش تک‌نوازی و چهار نفر در بخش هم‌نوازی نام‌نویسی کردند که متعاقب آن در تاریخ بیست‌وهفتم خردادماه ۱۴۰۱ جلسه هیئت داوران با حضور نایرا الکسانیان، ناربه گریگوریان و آسپت سیمونیان از خلیفه‌گری ارامنه و همچنین ایگال ساسون از انجمن کلیمیان اصفهان برگزار شد.

داوران با بررسی و سنجش آثار دریافتی و با توجه به اینکه هدف اصلی برگزاری جشنواره گردهمایی و حضور اقلیت‌های دینی کشور در کنار هم تعیین شده بود تصمیم گرفتند که همه شرکت کنندگان به جشنواره راه یابند. در این جشنواره شاهد اجرای آواهای مذهبی هر کدام از اقلیت‌ها نیز خواهیم بود. اکنون هیئت اجرایی جشنواره در حال طراحی و آماده‌سازی مراسم است.

اجرای جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی در اصفهان

کد خبر 575568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.