«آقای نادر» امروز روی آنتن شبکه یک سیما

ویژه‌برنامه «آقای نادر» با حضور تعدادی از دوستان و شاگردان مرحوم نادر طالب‌زاده ساعت۱۶ امروز روی آنتن شبکه یک می‌رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در این ویژه‌برنامه یوسفعلی میرشکاک، مسعود فراستی، بهروز افخمی، وحید یامین‌پور و محمدصادق باطنی حضور خواهند داشت و به بیان نظرات و خاطرات خود از حاج نادر، مستند ساز و پژوهشگر انقلابی فقید می‌پردازند.

ویژه‌برنامه «آقای نادر» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده و سجاد مهرگان تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را عهده‌دار بوده است.

علیرضا سمیعی، مجری «آقای نادر» و تیم محتوایی این برنامه شامل احسان زیور عالم و حسین برکتی است. حسین نشاطی تدوین‌گر این برنامه بوده و هماهنگی آن نیز توسط محمدصالح حجت‌الاسلامی به انجام رسیده است.

مرحوم نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده، کارگردان و مجری تلویزیون بود. وی دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو و دبیر جشنواره فیلم عمار بوده و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه است.

طالب‌زاده دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود. او فعالیت هنری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را از سال ۱۳۵۹ با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

این فیلم‌ساز انقلابی جمعه _نهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱_ بر اثر نارسایی قلبی در بیمارستان خاتم الانبیا ی تهران درگذشت.

کد خبر 572922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.