افزایش سفرهای پایدار با تدبیر شورای شهر

شورای شهر اسکس در حال به‌کارگیری راهکارهایی ساده برای جابه‌جایی است تا به مردم محلی کمک کند سفرهای پایدارتر و راحت‌تری را تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر اسکس در حال راه‌اندازی یک سرویس پاسخگوی تقاضای دیجیتال حمل‌ونقل به نام DigiGo است تا امکان برنامه‌ریزی لحظه‌به‌لحظه سفرهای حمل‌ونقل مشترک را از احظه آغاز سفر برای کاربران فراهم آورد.

سرویس DigiGo که از طریق برنامه TravelEssex قابل رزرو است، یک برنامه رایگان برای برنامه‌ریزی سفر با هدف آسان‌تر کردن مشاهده تمام حالت‌های سفر پایدار در سراسر اسکس و برنامه‌ریزی سفرهای چندوجهی محسوب می‌شود. در این برنامه کاربران می‌توانند از لحظه ورود به هر سیستم حمل‌ونقل اطلاعات ورود را مشاهده و وسیله نقیله را در طول مسیر ردیابی کنند. این سرویس به نقاط شناخته‌شده مختلف و همچنین سایر مراکز حمل‌ونقل سراسر شهر متصل می‌شود تا فرصت‌های فعال سفر را بهبود ببخشد و امکان ردیابی بی‌درنگ سفرها را در زمان واقعی فراهم آورد. DigiGo کارآمدترین مسیرها را پیشنهاد می‌کند، نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها برای سوار یا پیاده شدن را نمایش می‌دهد، امکان رزرو سفر را از یک هفته قبل برای کاربران فراهم می‌آورد و در صورت نیاز به پرداخت هر گونه هزینه، گزینه‌ها لازم را برای آن‌ها نمایش می‌دهد.

سرویس DigiGo ابتدا در اختیار دو منطقه روستایی و حاشیه‌ای در اسکس قرار خواهد گرفت تا خدمات حمل‌ونقل عمومی انعطاف‌پذیرتری را با زمان انتظار و پیاده‌روی کمتر به آن‌ها ارائه دهد. این سرویس اتصال آسان‌تری به مبادلات حمل‌ونقل اسکس، مانند ایستگاه‌های اتوبوس و قطار برای سفرهای بعدی فراهم می‌کند و در هفت روز هفته (به استثنای تعطیلات رسمی) بین ساعت هفت صبح الی ۱۰ شب فعال خواهد بود. تأمین مالی این پروژه بر عهده صندوق جابجایی‌های روستایی وزارت حمل‌ونقل شهر قرار دارد و ارائه خدمات طی آن برای یک دوره دو ساله انجام خواهد گرفت. هدف از این دوره آزمایشی یادگیری بیشتر درباره طرح و توسعه بخش‌های مورد نیاز پروژه برای اطلاع از هرگونه عرضه احتمالی آینده خدمات به سایر مناطق اسکس یا سراسر بریتانیا است.

عضو کابینه حمل‌ونقل پایدار شورای شهر اسکس هدف شورا از پیاده‌سازی این طرح را گرایش تعداد بیشتری از شهروندان به انتخاب گزینه‌های سفر پایدار خصوصاً در رابطه با سفر در مسیرهای کوتاه اعلام کرد و گفت: «برای دستیابی به این هدف نیاز داریم چگونگی ارائه گزینه‌های انتخابی و انعطاف‌پذیری را در سفرهای جاده‌ای درک و به این فکر کنیم که چگونه با به‌کارگیری آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌ها افراد بیشتری را برای استفاده از اشکال جدید خدمات حمل‌ونقل عمومی مشترک جذب کنیم.» وی هدف از ارائه این طرح در دوره زمانی دوساله را ارائه خدماتی معرفی کرد که در جوامع محلی ارائه می‌شود، کاربران را در هر سنی جذب می‌کند و بستری را ایجاد می‌کند که قابلیت گسترش در سایر بخش‌های شهر را داشته باشد.

عضو کابینه جوامع محلی در شورای شهر اسکس نیز خاطرنشان کرد DigiGo یک سرویس نوآورانه است که مردم را به مکان‌های تجاری، پارک‌های تفریحی، مرکز شهر، بیمارستان‌ها و همچنین روستاهای اطراف متصل می‌کند و گفت: «مسیرهای جدید گزینه‌های حمل‌ونقل را برای ساکنان بهبود می‌بخشد، از رشد مشاغل محلی حمایت می‌کند، شیوه‌های رفت‌وآمد مردم را متحول و به کاهش تعداد خودروها در جاده‌های کمک می‌کند و در راستای دستیابی به اهداف کم‌انتشار، ازدحام و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد که همگی پیامدهای مثبت برای ساکنان و مشاغل منطقه در بر خواهد داشت.»

کد خبر 571955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.