بحران کمبود تخم‌مرغ در مشهد مدیریت شد

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی گفت: با توزیع تخم‌مرغ تنظیم بازار در بازارهای میوه‌وتره‌بار شهرداری مشهد، واسطه‌ها حذف شد و تخم‌مرغ تولیدی استان به قیمت مناسب‌تر به دست مصرف‌کننده رسید و عملاً بحران کمبود تخم‌مرغ در مشهد مدیریت شد.

سیدحسین موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تشریح نتایج همکاری اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در طرح توزیع تخم‌مرغ تنظیم بازار در بازارهای میوه و تره‌بار مناطق شهری مشهد علاوه بر مصرف‌کننده، تولیدکنندگان نیز از اجرای طرح رضایت داشتند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح توسط شهرداری مشهد، واسطه‌ها حذف شده و تخم‌مرغ تولیدی استان به قیمت مناسب‌تر به دست مصرف کننده رسید و عملاً بحران کمبود تخم‌مرغ در مشهد مدیریت شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی با بیان اینکه این اقدام شهرداری مشهد در راستای منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده بوده است و اتحادیه از آن حمایت می‌کند، گفت: شهرداری مشهد می‌تواند در مدیریت بحران توزیع مواد پروتئینی نقش ایفا کند؛ زیرا بازارهای میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در مشهد بهترین بستر برای عرضه بی‌واسطه تخم‌مرغ‌های تولیدی است.

وی با اعلام آمادگی برای عرضه مستقیم تخم‌مرغ تازه تولیدی به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، افزود: شهرداری مشهد می‌تواند حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده واقعی باشد.

نرخ تخم مرغ تولیدی در خراسان رضوی نیازمند بازنگری است

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نرخ تخم‌مرغ تولیدی در خراسان رضوی نیازمند بازنگری است، گفت: مرغ‌داران به دنبال افزایش قیمت نیستند اما هزینه‌های تولید در استان افزایش یافته است و تخم‌مرغ گران تولید می‌شود.

موسوی‌نژاد گفت: روزانه ۴۰۰ تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود که ۱۰۰ تن آن در مشهد به مصرف می‌رسد. همچنین ۱۰۰ تن تخم‌مرغ در سایر شهرستان‌ها مصرف می‌شود و مابقی تخم‌مرغ تولیدی مازاد است.

کد خبر 570762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.