نمایش آثار قرآنی هنرمندان ایران در مرکز اسلامی بانکوک

آثار هنرمندان ایرانی در زمینه‌های خط نقاشی ثلث، نسخ، نستعلیق و تذهیب با محوریت قرآن کریم به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مرکز اسلامی بانکوک به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه آثار قرآنی هنرمندان ایرانی همزمان با ماه مبارک رمضان، با حضور سیدرضا نوبختی، سفیر و مهدی حسنخانی، رایزن فرهنگی ایران، شافعی نپاکورن، امام جمعه مرکز اسلامی بانکوک، معلولیم، از طرف مرکز اسلامی بانکوک، علما و شخصیت‌های دینی و فرهنگی گشایش یافت.

رایزن فرهنگی کشورمان در این مراسم از باب معرفی این نمایشگاه نقش تاریخی ایرانیان را در رشد و تعالی هنرهای خوشنویسی و کتاب آرایی قرآن بسیار مؤثر دانست و افزود: آثار قرآنی هنرمندان ایرانی امروزه نیز از جایگاه ممتازی در جهان اسلام برخوردار است.
حسن خانی ادامه داد: این نمایشگاه، در ایجاد علاقه‌مندی عموم مخاطبان به جلوه‌های هنری و زیبای عبارات قرآنی به منظور زمینه سازی ورود این آثار و مفاهیم و تعابیر قرآن به محیط و متن زندگی مسلمانان نقش برجسته‌ای ایفا کرده است.

در این نمایشگاه، ۵۰ اثر قرآنی با خط نقاشی ثلث و نسخ احمد بهمنی پویا و آثار نستعلیق و تذهیب حسن محمدی از اول اردیبهشت در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است و تا دوشنبه، پنجم اردیبهشت دایر خواهد بود.

همچنین، بازدیدگنندگان این نمایشگاه علاوه بر مشاهده مفاهیم و تعابیر کلام الله مجید در قالب جلوه‌های زیبای هنر خوشنویسی و کتاب آرایی ایران اسلامی، با روش کار و نحوه اجرای عملی هنرمندان نیز آشنا می‌شوند.

بانکوک پایتخت کشور تایلند، دارای بیشترین تعداد توریست در مقایسه با دیگر شهرهای جهان است.

کد خبر 570488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.