قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۱/راناپلاس ارزان شد

آخرین قیمت بازار و کارخانه محصولات ایران‌خودرو، حاکی از کاهش یک میلیونی راناپلاس TU۵ (پانوراما) بوده و قیمت تارا اتوماتیک به ۵۷۵ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود وعده وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت خودرو، مدتی است زمزمه افزایش قیمت رسمی خودرو درب کارخانه نیز به گوش می‌رسد و روند قیمتی انواع خودرو در بازار نیز افزایشی است.

بسیاری از خودروهای بازار گرانی بین سه تا ۲۶ میلیون تومانی را تجربه کرده و رکورددار افزایش قیمت خودروهای داخلی تیبا ۲ معمولی است که بیش از ۲۶ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به قیمت بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

روند مذاکرات یکی از دلایل گرانی خودرو در روزهای اخیر است، با وجود آنکه در روزهای پایانی سال گذشته ایران و آمریکا به توافق نزدیک شدند و انتظار می‌رفت با به نتیجه رسیدن توافق پای خودروسازان خارجی نیز به کشور باز شود، اخبار ناامید کننده از روند مذاکرات منجر به افزایش قیمت دلار و در پی آن انتظارات تورمی که بر قیمت خودرو نیز مؤثر است، شد.

آخرین قیمت بازار و کارخانه محصولات ایران‌خودرو حاکی از کاهش یک میلیونی رانا پلاس TU۵ (پانوراما) است. قیمت این خودرو در بازار اکنون به ۳۲۹ میلیون تومان رسیده و قیمت آن درب کارخانه ۲۲۸,۲۹۶,۰۰۰ تومان است. پس از راناپلاس در بین خودروهای تولید ایران‌خودرو، سمند ال‌ایکس با افزایش دو میلیونی به ۲۸۲ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۱۶۰,۴۳۴,۰۰۰ تومان است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای (پانوراما) ۳۹۹ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۲۳۶,۲۳۱,۰۰۰ تومان است. همچنین قیمت هایما اس ۷ توربو (S۷) پلاس ۹۱۰ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۶۸۰,۹۹۶,۰۰۰ تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۳۰۰ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۱۵۰,۰۶۱,۰۰۰ تومان است.

پراید چهار میلیون تومان گران شد

آخرین قیمت بازار و کارخانه محصولات سایپا حاکی از آن است که قیمت سایپا ۱۵۱ با یک میلیون تومان کاهش به ۱۸۴ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت تیبا ۲، ۲۰۷ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۱۲۵,۰۷۷,۰۰۰ تومان، وانت زامیاد (آپشنال) نیز ۲۹۶ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۲۵۸,۷۲۶,۰۰۰ تومان است.

کد خبر 570478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.