اصفهانی‌ها میهمان نمایشگاه قرآن و عترت می‌شوند

هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان همزمان با ماه مبارک رمضان و در روزهای پنجم تا دهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نمایشگاه که پس از سه سال وقفه برپا می‌شود، شرایطی را فراهم می‌آورد تا ۱۴۰ موسسه، تشکل، نهاد و مجموعه فعال در حوزه قرآن و عترت به ارائه دستاوردها و توانمندی‌های خود بپردازند.

فعالان حوزه‌های نشر مکتوب در حوزه انتشارات قرآنی و مذهبی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های جمعی و دیجیتال، استارتاپ‌ها و خدمات نرم‌افزاری جدید قرآنی، محصولات فرهنگی، هنری قرآنی (نقاشی، خوشنویسی، آثار حجمی، سفال، سرامیک)، حجاب و عفاف، خدمات آموزشی کودکان و نوجوانان و خانواده‌های قرآنی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و موسسات قرآنی و مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط و مجموعه‌های طراحی معماری، اجرای دکوراسیون و احیای اماکن مذهبی و فرهنگی و تامین خدمات وابسته در این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.

موسسات و فعالان حوزه قرآنی از چهار استان اصفهان، تهران، قم و کرمان در این نمایشگاه حضور می‌یابند و دستاوردهای خود را در ۱۴ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به نمایش می‌گذارند.

هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان پس از سه سال وقفه برگزار می‌شود و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به افزایش دو و نیم برابری در متراژ و تعداد مشارکت‌کنندگان و همچنین رویکرد کاملاً فرهنگی و مذهبی (غیرتجاری) اشاره کرد.

برگزاری محفل‌های قرآنی توسط موسسات برجسته کشوری، برگزاری تئاترهای قرآنی و سرودهای مذهبی و قرآنی و تواشیح، نقاره‌زنی و صفه‌خوانی حرم امام رضا (ع)، اجرای پرده‌خوانی، برگزاری نمادین ورزش باستانی در فضای باز نمایشگاه، برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان همزمان با آغاز نمایشگاه، برگزاری جنگ‌های شاد خانوادگی برای کودکان و نوجوانان به منظور ارتقای اطلاعات و آموخته‌های مذهبی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه برپایی نمایشگاه قرآن و عترت اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان به بازدید از هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ روزهای پنجم تا دهم اردیبهشت‌ماه به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.

کد خبر 569853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.