صنایع دستی قرآنی در نقش‌خانه هنرهای سنتی

همزمان با ماه مبارک رمضان و به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، نمایشگاه صنایع دستی قرآنی در نقش‌خانه هنرهای سنتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزراش خبرگزاری ایمنا، از سوی معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و با همکاری دانشجویان، گروه هنرمندان نقش جهان، انجمن خوشنویسان اصفهان و فعالان رشته‌های مختلف صنایع دستی، نمایشگاه صنایع دستی قرآنی در نقش‌خانه هنرهای سنتی اصفهان برگزار می‌شود.

در این‌باره جعفر جعفرصالحی به خبرنگار ایمنا گفت: نمایشگاه صنایع دستی قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان و روز جهانی صنایع دستی با موضوع قرآن در نقش‌خانه هنرهای سنتی برگزار می‌شود و فعلا در مرحله دریافت آثار است یعنی فراخوان آن اعلام شده و درحال جمع‌آوری آثار هستیم تا بتوانیم آن را از دهه سوم ماه مبارک رمضان افتتاح کنیم و به مدت یک هفته تداوم داشته باشد.

سرپرست معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: عمده آثاری که در این نمایشگاه ارایه می‌شود در رشته‌هایی مانند نگارگری، منبت و مشبک چوب، میناکاری، قلمزنی، خوشنویسی و تذهیب، سرمه دوزی، لایه چینی، تابلوفرش و رشته های مختلف دیگر خواهد بود که می‌توانند مرتبط با مباحث قرآنی و احادیث و روایات باشند.

روز جهانی صنایع دستی

وی درباره برنامه های این اداره‌کل برای روز جهانی صنایع دستی، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا برنامه های روز جهانی صنایع دستی در اصفهان با برنامه های تهران تداخل نداشته باشد و به احتمال ۹۹ درصد در روز ۲۲ خردادماه برنامه روز نکوداشت صنایع دستی را در اصفهان برگزارخواهیم کرد، هم‌چنین در کنار آن از تمامی شهرستان‌های استان خواسته شده که برنامه های ترویجی و نمایشگاه‌های مختلف ازجمله نمایشگاه‌ قرآن و تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی را موردنظر قرار دهند که انجمن‌ها و تشکل‌ها و اداره‌های میراث فرهنگی شهرستان‌ها می‌توانند در این موارد همراهی کنند؛ ضمن اینکه با سایر ارگان‌هایی که علاقمند و توانمند هستند مکاتباتی نیز انجام داده‌ایم که در ۲۴ شهرستان برنامه خاص خود را داشته باشند.

جعفرصالحی افزود: ما نیز در شهر اصفهان با توجه به محوریتی که دارد در روز ۲۲ خردادماه برنامه شاخص و خاص روز جهانی صنایع دستی را خواهیم داشت که برگزاری نمایشگاه قرآنی و دیدار با هنرمندان نیز از دیگر برنامه‌های این روز است؛ ضمن اینکه به احتمال زیاد دوستان ما در شهرداری با حضور یک NGO نیز برنامه‌هایی را در این خصوص خواهند داشت، هم‌چنین با اسنپ نیز صحبت شده که به رانندگان‌ خود در خصوص معرفی صنایع دستی آموزش‌های لازم بدهند تا بتوانند درباره صنایع دستی را به مسافران اطلاعاتی را ارایه کنند و به این ترتیب می‌توانند تأثیر مثبتی روی این موضوع داشته باشند. ضمن اینکه با همراهی اتاق بازرگانی نیز برنامه‌هایی را پیش بینی کردیم که البته نه در خردادماه بلکه احتمالا در تیرماه انجام خواهد شد.

گفتنی است، نمایشگاه صنایع دستی قرآنی شنبه ۱۲ خردادماه افتتاح می‌شود و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۷ خردادماه ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نقش‌خانه هنرهای سنتی، واقع در میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف‌الله مراجعه کنند.

کد خبر 344995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.