برگزاری طرح «خانه‌های قرآن» با رویکرد تدبر در آیات

مدرس، مبلغ و مجری محافل قرآنی ویژه بانوان گفت: طرح «خانه‌های قرآن» با حضور حافظان و قاریان برجسته قرآن کریم در استان اصفهان، به همراه شرح و نکات تفسیری و زمینه‌سازی تدبر در آیات در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

فرخنده کریم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری طرح خانه‌های قرآن در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: طرح «خانه‌های قرآن» با حضور حافظان و قاریان برجسته قرآن کریم در استان اصفهان یک حرکت مردمی است و قدمت دیرینه‌ای دارد و درصد بالایی از خانه‌های قرآن توسط بانوان و به شکل محلی و خانوادگی در منازل برگزار می‌شود.

وی افزود: دو سال گذشته با توجه به شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های برگزاری تجمعات و ممنوعیت‌های تردد، مانع برگزاری پرشور این جلسات شد اما امسال به لطف الهی شاهد استقبال خوبی هستیم.

این مدرس قرآن کریم، تصریح کرد: این سال‌ها برای برپایی خانه‌های قرآن حداقل یک ماه قبل از ماه مبارک رمضان داوطلبان حافظ، قاری و انتخاب از میان آنها، با رویکرد خاص در بررسی توانمندی اجرای تلاوت زیبای ترتیل به همراه شرح و نکات تفسیری و زمینه‌سازی تدبر در آیات نورانی قرآن کریم صورت گرفته است.

کریم‌زاده با بیان اینکه جاذبه چنین جلساتی گاهی زمینه‌ساز برپایی حلقه‌های تعلیم قرآن در خانه‌ها شده و در طول سال فعالیت آموزشی دارد، ادامه داد: طرح خانه‌های قرآن به طور کامل مردمی و بدون هیچ بودجه اداری یا سازمانی بوده است و توسط خیران و خانواده‌های علاقه‌مند به قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: البته تجربه سال‌های متمادی گویای آن ست که هرگاه کاری با توکل بر خدا و همیاری و وحدت مردمی شروع شود، در تأمین مالی مشکلی به وجود نخواهد آمد و دچار کسری بودجه نمی‌شود.

مدرس حافل قرآنی بانوان گفت: به لطف خداوند متعال هر سال بین ۱۰ تا ۲۰ خانه را در شهر اصفهان به عنوان «خانه قرآن» راه‌اندازی کرده‌ایم و البته آمار تعداد چنین خانه‌هایی بسیار است که جا دارد با همکاری استادان و مدرسان باتجربه از میان خواهران، ساماندهی و نظارت در هر خانه قرآنی برای معرفی و تأمین نیروی اجرایی مفید، صورت گیرد.

کریم‌زاده با بیان اینکه با همکاری دوستان قرآنی در شهرستان‌های اطراف اصفهان، طرح خانه‌های قرآنی با کیفیتی همپای جلسات شهر اصفهان برگزار می‌شود، افزود: ارزشمندترین بخش فعالیت این خانه‌ها اهمیت توجه به حضور کودکان و نوجوانان است که همین مهم، زمینه‌سازی فضای مناسب و امکانات جذب و هدایا و جوایز ویژه این گروه سنی، اصلی‌ترین بخش تبلیغ و ترویج این جلسات است.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر کودک یا نوجوانی حتی در یک جلسه جزءخوانی شرکت کرده باشد، در پایان ماه مبارک رمضان از او تقدیر خواهد شد به این امید که خاطره خوب انس با قرآن کریم در بهار رمضان همواره در قلب و ذهن و یادش ماندگار بماند.

این فعال قرآنی تصریح کرد: معرفی و فرستادن تصاویر جلسات در برنامه‌های مجازی باعث جذب حداکثری است و البته با وجود توانمندی بانوان قرآنی، نیازمند گستردگی بیشتری در اجرای این‌گونه برنامه‌ها هستیم.

این مدرس قرآن، خاطرنشان کرد: هدایای نقدی قاریان و حافظان با توافق و همراهی خوب و شایسته خانواده‌ها و خیران هماهنگ می‌شود و در پایان ماه مبارک رمضان نیز در همایشی از میزبانان، قاریان و شرکت‌کنندگان طرح خانه‌های نور، تقدیر خواهد شد.

کد خبر 569507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.