راه‌اندازی ۳۰ هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های بسیج

مدیر دارالقرآن بسیج با اشاره به تدوین سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج گفت: در این سند بر راه‌اندازی ۳۰ هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های مقاومت بسیج مستقر در مساجد تأکید شده است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، مدیر دارالقرآن بسیج کشور، در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه بیش از ۵۷ هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور دایر است، اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۴۴ هزار پایگاه در مساجد مستقر هستند.

وی با اشاره به تدوین سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج در سال ۱۴۰۰، که به امضای مقام معظم رهبری رسیده است، افزود: در این سند حدود ۱۰ برنامه قرآنی برای دارالقرآن بسیج و فعالیت‌های قرآنی در پایگاه‌ها و مساجد در نظر گرفته شده است.

لیمویی خاطرنشان کرد: بر همین اساس یکی از برنامه‌های ما در دارالقرآن بسیج این است که طی ۱۰ سال آینده ۳۰ هزار واحد قرآنی را در پایگاه‌ها راه‌اندازی کنیم.

مدیر دارالقرآن بسیج ادامه داد: برای رسیدن به این هدف از اواسط سال گذشته شروع به برنامه‌ریزی کردیم تا مشخص شود که چگونه واحد قرآنی درون مساجد و پایگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود و سپس این واحدها به چه شیوه‌ای پیش رود.

وی تصریح کرد: بعد از چندین ماه کارشناسی، طرح‌نامه نهایی راه‌اندازی این واحدهای قرآنی در اواخر دی‌ماه تدوین شد و در سال ۱۴۰۰ حدود هزار مسجد واحد قرآنی داشتند. طبق برنامه‌ریزی، طی امسال، پنج هزار واحد قرآنی را در پایگاه‌های مقاومت بسیج مستقر در مساجد راه‌اندازی می‌کنیم.

حجت الاسلام لیمویی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی گفت: در این دیدار معظم‌له به طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی و برگزاری مسابقه و دیدار جلسات با یکدیگر پرداختند؛ طرحی که برای اعتلای ۱۰ ساله بسیج تدوین شده بود دقیقاً منطبق بر این بیانات بود و باعث قوت قلب ما شد.

مدیر دارالقرآن بسیج افزود: پیش‌بینی می‌شود که تا سه سال آینده ۳۰ هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های مقاومت بسیج مستقر و فعال شده باشند.

وی در مورد تأمین مربیان و محتوای آموزشی پایگاه‌های قرآنی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های گذشته اقدام به تربیت حدود ۱۱ هزار مربی قرآن کرد که بر همین اساس تعاملی با سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت تا بازآموزی این مربیان و مربیان تربیت‌شده دستگاه‌های دیگر انجام شود. پس از آن این افراد با کار در مسجد و پایگاه آشنا می‌شوند و سپس در پایگاه‌ها فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام لیمویی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس قرآن کریم از سوی دارالقرآن بسیج با همکاری سازمان دارالقرآن‌الکریم، تصریح کرد: مدرسان این دوره‌ها در استان‌ها به تربیت مربی قرآن اقدام می‌کنند. طبق سند مذکور، باید ۱۵ هزار مربی و مدرس قرآن تربیت شوند. در زمینه محتوا نیز تلاش شده است که بیشتر از محتوای موجود استفاده شود.

به گفته وی، طرح ویژه‌ای با عنوان صراط در بسیج اجرا شده است و مشغول بازنویسی این طرح هستیم از محتوای آن برای واحدهای قرآنی پایگاه‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 567879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.