احصای وضعیت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت دارالقرآن‌های ۹ گانه آموزش و پرورش استان احصا شد.

رهدار براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آموزش و پرورش عهده‌دار مجموعه‌ای از تکالیف ذاتی در حوزه قرآن و عترت و نماز است و مابقی اقدامات ناظر به مباحث ابتکاری و خلاقانه است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان یکی از تکالیف هر ساله این نهاد است که در دوران کرونایی با وجود محدودیت‌های شدید تعطیل نشد و امسال نیز این رویداد با حضور ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی و به‌صورت مجازی در رشته‌های متنوع قرآن و عترت (ع) پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به درخشش دانش‌آموزان استان در دوره گذشته مسابقات قرآن دانش‌آموزان، تصریح کرد: در این راستا کسب هفت رتبه نخست کشوری در رشته‌های قرائت تحقیق و صحیفه سجادیه و نیز کسب چندین مقام تک‌رقمی و شایسته تقدیر از افتخارات استان به شمار می‌رود که امیدواریم امسال نیز این درخشش‌ها تکرار شوند.

براتی گفت: با رایزنی و پیگیری از تهران و مساعدت وزارتخانه موفق شدیم اعتبارات خوبی را از محل هدفمندی یارانه‌ها جذب کنیم که با توجه به احصای وضعیت دارالقرآن‌های ۹ گانه آموزش و پرورش استان و مشکلات و کمبودهای سخت‌افزاری این مجموعه‌ها، اعتبارات جذب شده به‌صورت متمرکز صرف تجهیز دارالقرآن‌های استان خواهد شد و در دهه فجر این امکانات اعم از قلم قرآنی، پرینتر، سیستم صوتی، اکوی همراه و سیستم‌های کامپیوتری در اختیار دارالقرآن‌های استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن در سطح مدارس استان، افزود: این طرح در کنار مسابقات در حال برگزاری است؛ آموزش و پرورش نهادی بین‌بخشی است که برای اجرای برنامه‌ها نیازمند همکاری و همیاری دیگر نهادهاست و در این راستا هر دستورالعمل و بخشنامه‌ای با موضوعیت قرآن بلافاصله برای اجرا به اداره‌ها و مدارس ابلاغ می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری برنامه‌های متعدد ختم قرآن در شبکه شاد، تولید محتوای قرآنی، راه‌اندازی و به روز رسانی کانال‌های قرآن و عترت(ع) و کسب رتبه‌های خوب کشوری در این موضوع از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

کد خبر 552066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.